1904 St. Louis
1904 St. Louis
1900 Párizs
1900 Párizs
1908 London
1908 London
1912 Stockholm
1912 Stockholm
1920 Antwerpen
1920 Antwerpen
1924 Párizs
1924 Párizs
1932 Lake Placid
1932 Lake Placid
1928 Amszterdam
1928 Amszterdam
1928 St. Moritz
1928 St. Moritz
1932 Los Angeles
1932 Los Angeles
1936 Berlin
1936 Berlin
1936 Garmisch-Partenkirchen
1936 Garmisch-Partenkirchen
1948 London
1948 London
1948 St. Moritz
1948 St. Moritz
1952 Helsinki
1952 Helsinki
1952 Oslo
1952 Oslo
1956 Melbourne
1956 Melbourne
1956 Cortina d'Ampezzo
1956 Cortina d'Ampezzo
1960 Róma
1960 Róma
1960 Squaw Valley
1960 Squaw Valley
1964 Tokió
1964 Tokió
1964 Innsbruck
1964 Innsbruck
1968 Mexikó
1968 Mexikó
1968 Grenoble
1968 Grenoble
1972 Szapporo
1972 Szapporo
1972 München
1972 München
1976 Montreal
1976 Montreal
1976 Innsbruck
1976 Innsbruck
1988 Szöul
1988 Szöul
1984 Szarajevó
1984 Szarajevó
1980 Moszkva
1980 Moszkva
1980 Lake Placid
1980 Lake Placid
1984 Los Angeles
1984 Los Angeles
1988 Calgary
1988 Calgary
1992 Barcelona
1992 Barcelona
1992 Albertville
1992 Albertville
1994 Lillehammer
1994 Lillehammer
1996 Atlanta
1996 Atlanta
1998 Nagano
1998 Nagano
2000 Sydney
2000 Sydney
2006 Torino
2006 Torino
2008 Peking
2008 Peking
2010 Vancouver
2010 Vancouver
2012 London
2012 London
1904-es Olimpiai küldöttség
1904-es Olimpiai küldöttség
Fuchs Jenő
Fuchs Jenő
1912-es Olimpiai Kardcsapat
1912-es Olimpiai Kardcsapat
Németh Imre
Németh Imre
Papp László
Papp László
Takács Károly
Takács Károly
1896 Athén
1896 Athén
1924 Chamonix
1924 Chamonix
2002 Salt Lake City
2002 Salt Lake City
2004 Athén
2004 Athén
Hajós Alfréd
Hajós Alfréd
1956-os Női kéziszer csapat
1956-os Női kéziszer csapat
Puskás Ferenc
Puskás Ferenc
Balczó András
Balczó András
Magyar Zoltán
Magyar Zoltán
Borkai Zsolt
Borkai Zsolt
Tordasi Ildikó
Tordasi Ildikó
Weisz Richárd
Weisz Richárd
2014 Szochy
2014 Szochy
Bauer Rudolf
Bauer Rudolf
Posta Sándor
Posta Sándor
Tersztyánszky Ödön
Tersztyánszky Ödön
Parti János
Parti János
1964-es Olimpiai labdarúgó válogatott
1964-es Olimpiai labdarúgó válogatott
1968-as Olimpiai párbajtőr csapat
1968-as Olimpiai párbajtőr csapat
Hegedűs Csaba
Hegedűs Csaba
Zsivótzky Gyula
Zsivótzky Gyula
Foltán László
Foltán László
Vaskuti István
Vaskuti István
Varga Károly
Varga Károly
Kovács Ágnes
Kovács Ágnes
Csollány Szilveszter
Csollány Szilveszter
Nagy Tímea
Nagy Tímea
Gyurta Dániel
Gyurta Dániel
Pars Krisztián
Pars Krisztián
Risztov Éva
Risztov Éva
Keleti Ágnes
Keleti Ágnes
Fábián László
Fábián László
Mizsér Attila
Mizsér Attila
Martinek János
Martinek János
Darnyi Tamás
Darnyi Tamás
Szabó Bence
Szabó Bence
Egerszegi Krisztina
Egerszegi Krisztina
Ónodi Henrietta
Ónodi Henrietta
Czene Attila
Czene Attila
Kőbán Rita
Kőbán Rita
Igaly Diána
Igaly Diána
Kammerer Zoltán
Kammerer Zoltán
Storcz Botond
Storcz Botond
Vereckei Ákos
Vereckei Ákos
Dr. Mező Ferenc
Dr. Mező Ferenc
Pelle István
Pelle István
Kabos Endre
Kabos Endre
Csák Ibolya
Csák Ibolya
Horváth Gábor
Horváth Gábor
2008-as Olimpiai bajnok vízilabda csapat
2008-as Olimpiai bajnok vízilabda csapat
Kovács Katalin
Kovács Katalin
Vajda Attila
Vajda Attila
Janics Natasa
Janics Natasa
Fazekas Krisztina
Fazekas Krisztina
Kozák Danuta
Kozák Danuta
Szabó Gabriella
Szabó Gabriella
Kovács Katalin
Kovács Katalin
Berki Krisztián
Berki Krisztián
Szilágyi Áron
Szilágyi Áron
Berczelly Tibor
Berczelly Tibor
Kovács Pál
Kovács Pál
Gerevich Aladár
Gerevich Aladár

Ez is tehetséggondozás! „Négy bástya” program a Lemhényiben

PDF letöltés Cikk nyomtatása E-mail

A gyermek legfőbb dolga, hogy gyermek legyen, és megélje azokat az élményeket, amelyeken keresztül szívesen csinálja azt, amit szeret. E gondolat mentén neveljük-oktatjuk tanítványainkat nap mint nap iskolánkban.

Minden gyermekben ott lakozik a „kíváncsiságon” keresztül a tudás, a tehetség és a lehetőség. Erre építve került kidolgozásra az elmúl hat év során a „Négy bástya” programunk, amely a sportot, a nyelvtanulást, a komplex művészeti nevelést és a képességfejlesztő sakkot foglalja magában. Ezek egyben egy-egy képességterületet fednek le. A program hatékonysága, eredményessége abban rejlik, hogy a gyermek egy, kettő vagy akár minden területben is bekapcsolódhat, érdeklődésének és képességének megfelelően vehet részt. Ezek a képességterületek nem gyengítik, hanem erősítik egymást.

 
A sport területén nem csak az iskolai keretek közötti sportolást támogatjuk, hanem a különböző egyesületekben való aktív részvételt is. Tagjai vagyunk a Magyar Olimpiai Iskolák szövetségének. Tanulóink szép eredményeket érnek el a kerületi és diákolimpiai versenyeken.

A nyelvoktatásban egyaránt fontos az anyanyelvünk ápolása és az angol, mint idegen nyelv tanulása. Anyanyelvünk ápolását segítjük drámapedagógiai szakkörökkel és disputafoglalkozással. Kerékgyártóné Gulyás Éva kolléganő segítségével az előző években az országos disputa versenyen 1. és 2. helyezést értek el csapataink.

 
Az angol két tanítási nyelvű programunk keretében a nyelv iránt érdeklődő gyerekek igen magas óraszámban sajátíthatják el az angol nyelvet. Horváth Gabriella és Harangozó Eszter kolléganők szakmai irányításával igen eredményesen működik a programunk. Az anyanyelvi tanár folyamatos jelenléte nagymértékben motiválja a gyerekeket a nyelvtanulásban. Rendszeresen érkeznek hozzánk Angliából egyetemi hallgatók. A nyári angol nyelvi tábor folyamatossá teszi a gyerekek számára a nyelvgyakorlás lehetőségét, ahol angol nyelvterületről érkező egyetemi hallgatók segítik a kollégáink munkáját. Így válik iskolánkban az angol nyelv „élő nyelvvé”.

A művészeti nevelés nemcsak „hasznos”, hanem teljességgel elengedhetetlen a gyermekek nevelésében-oktatásában. Miben áll a művészeti nevelés fontossága számunkra? Ezer csatornán át zúdul ránk az a sok információ, tudás, amiben a művészetnek is helyet kell kapnia. Úgy érezzük, hogy talán soha nem volt olyan fontos az iskolán belüli művészeti nevelés, mint napjainkban. A hagyományos rajz és vizuális tantárgy mellett ott van a Vas Vilmos tanár úr által vezetett igen népszerű grafika szakkör, ahol a rajz iránt érdeklődő kreatív gyerekek tovább fejleszthetik rajztudásukat.

A legújabb kutatások kimutatták, hogy azok a gyerekek, akik zenét tanulnak, sokkal jobb eredményeket érnek el a tanulásban. A zene fejleszti a gyermek kreativitását, az önkifejezést, és erősíti közösséghez való tartozás élményét. A zenetanulás csapatmunkára és fegyelemre is tanítja a gyereket. Egy énekkar, zenekar csak akkor játszhat jól, ha a tagjai mind együtt, egységesen dolgoznak, ha a hangzás harmonikus, és mindenki előtt egy közös cél lebeg, az, hogy a fellépés tökéletes legyen. Ez elkötelezettséget kíván a gyerek a pedagógus részéről, ugyanakkor rengeteg tanulást, gyakorlást és kemény munkát is igényel. Vikol Kálmán ének-zene tanár, népzenész vezetésével három éve alakult 80 fős énekkarunk ez év márciusában ezüst fokozatot szerzett a Művészetek Palotájában megrendezésre került Nemzetközi Kórusversenyen, valamint a kerületi tehetséggondozó versenyen a zsűri külön díját nyerte el. A közös éneklés kiegészül még a hangszeres oktatással: citera, furulya, klarinét és xilofon.
 
A negyedik bástya a programunkban a képességfejlesztő sakk, mint tantárgy és módszer. Őryné Gombás Csilla kolléganőnk közel két éve dolgozik együtt Polgár Judit nemzetközi sakk nagymesterrel, aki 2012-ben útjára indította a Polgár Judit Sakk Alapítvány által kidolgozásra került Sakkpalota programot. A program célja, hogy komplex módszerrel segítse a gyerekek képességfejlődését. A képességfejlesztő sakk, mint oktatási eszköz bekerült a Nemzeti Alaptantervbe, ezáltal 2013-tól önálló tantárggyá is vált az általános iskolák alsó tagozatán. A gyerekek a Sakkpalota című tankönyv és munkafüzet segítségével tanulhatnak. A pedagógusok munkáját a tanári kézikönyv segíti.

Gyarmathy Éva, az MTA Pszichológiai Kutatóintézetének tudományos főmunkatársa az alábbiak szerint nyilatkozott a programról: „A sakk nem cél, hanem eszköz, kiváló gondolkodásfejlesztő eszköz. Ez volt az első zsenialitása ennek a programnak, ami általában is a sakk, mint oktatási eszköz, a tudomány átadásához is egy út”.

Azok a pedagógusok, akik a Sakkpalota programot választják, tudják, hogy nem sakkot tanítanak, hanem sakkal tanítanak – ebben rejlik a program varázsa:

·    a sakktáblával, a sakkbábok segítségével a gyerekek figyelmét hosszabb ideig ébren lehet tartani, emlékezetüket tartósabbá tenni,

·    a sakktábla bejárásával, játékos gyakorlatok segítségével könnyebbé, gyorsabbá lehet tenni az olvasáshoz, íráshoz szükséges képességek fejlődését,

·    elősegíthetik a tananyag kudarcmentes elsajátításának folyamatát, így érdekesebbé, örömtelibbé tehető a tanulás,

·    a gyerekek kíváncsiságára támaszkodva megtaníthatjuk őket a tanultak alkalmazására, tudásuk bővítésére, a felmerült problémák megoldására,

·    a bábok tulajdonságait (érték, menet) felhasználva könnyebbé válhat a számolás,

·    a megfogható, megszerethető bábok kedvenccé válhatnak, így könnyebben végezhető velük különböző játékos gyakorlat,

·    minden tanórába beépíthető - elősegíti a tantárgyi integráció megvalósulását,

·    a tanulók személyiségének jó irányú fejlődését a sokféle mozgásos játék elősegíti, támogatja,

·    az ismeretek könnyebb elsajátítása érdekében a játékos, de a sakkszabályait betartó eszközök használatával (sakkvár, sakk kártya, sakkpénz, sakkdominó, dobókocka) a tananyag változatos gyakorlását elősegíthetjük - ezekkel az eszközökkel (játékokkal) a tananyag feldolgozása könnyebbé, gyorsabbá, érdekesebbé válhat,

·    a játékok az osztályfokoknak, tananyagnak, az osztály összetételének megfelelően változtathatók.

Az elmúlt két évben, mint a program bázisiskolája aktív részesei lehettünk a SYMA csarnokban és a Művészetek Palotájában megrendezésre került Polgár Sakkfesztiválnak. A Nemzetközi Pedagógus Konferencia résztvevői a tehetségfejlesztő sakk elsősöknek - Őryné Gombás Csilla, fejlesztőpedagógus - című bemutató órák segítségével betekintést kaphattak a módszer varázsába. Polgár Judit sakkverséhez Molnár György, az Omega gitárosa készített zenét, amelyet iskolánk gyermekkórusa énekelt.

A „Négy bástya” programunk egyaránt támogatja a tehetséggondozást a lassabban haladó tanulók megsegítését. Magában foglalja a játékot, a mozgást, a tanulást és az alkotást. Úgy ítéljük meg, hogy ezzel hozzájárulhatunk, hogy sikeres, kreatív, pozitív gondolkodású gyermekeket nevelhetünk, akik az életben jól megállják majd a helyüket. Köszönet illeti meg ezért a kollégáimat, akik igazi csapatként munkálkodnak és törekszenek szakmai tudásuk legjavát adni.

Dienes Anna
intézményvezető
Budapest, XVI. Kerületi Lemhényi Dezső Általános Iskola

Vasárnap érkezik haza az Aranycsapat

Vasárnap érkezik haza Phjongcshangból a magyar olimpiai csapat az aranyérmes férfi váltó tagjaival. Az ünnepélyes köszöntésükre otthonukban, a Gyakorl...

Vasárnap érkezik haza az Aranycsapat

2018.február 24. - A nap érmesei

A szombati nyolc fináléból négyben ezen az olimpián avattak először bajnokot. Az alpesi csapatversenyben a magyarok is bemutatkoztak, de az első fordu...

2018.február 24. - A nap érmesei

Phjongcshang és Kangnüng - mit kell tudni az olimpiai helyszínekről?

Az idei téli olimpiának a nevével ellentétben nem kizárólag Phjongcshang (Pyeongchang) ad helyet. Hol található Phjongcshang és mely versenyszámokat r...

Phjongcshang és Kangnüng - mit kell tudni az olimpiai helyszínekről?

Engi Klára: A célunk az volt, hogy bent legyünk a döntőben

Tóth Ivett műkorcsolyázó 23. helyen zárt a téli olimpián. A 19 esztendős lány eljesítette célját azzal, hogy bekerült a 24-es döntőbe. Olimpiai szerpl...

Engi Klára: A célunk az volt, hogy bent legyünk a döntőben

Magyar búcsú az alpesi csapatverseny nyolcaddöntőjében

A magyar válogatott nem jutott tovább a nyolcaddöntőből az alpesi síelők csapatversenyében a phjongcshangi téli olimpián. Ezzel befejeződött a magyaro...

Magyar búcsú az alpesi csapatverseny nyolcaddöntőjében

Kötetlen sajtóbeszélgetés az olimpiai faluban

A XXIII. Téli Olimpiai Játékok végéhez közeledve kötetlen sajtóbeszélgetést hívott össze a kangnüng (gangneungi) olimpiai faluba a magyar csapat sajtó...

Kötetlen sajtóbeszélgetés az olimpiai faluban

Kulcsár Krisztián: Ehhez az éremhez mindenki hozzátette a maga morzsáját

A phjongcshangi magyar szempontból - öt pontszerző hellyel, közte egy aranyéremmel - minden idők legsikeresebb téli olimpiája. Az alábbi videóban Kulc...

Kulcsár Krisztián: Ehhez az éremhez mindenki hozzátette a maga morzsáját

A váltó tagjai átvették az olimpiai aranyérmet

Pénteken, helyi idő szerint este, a phjongcshangi Medal Plaza-ban átvette a magyar férfi rövidpályás gyorskorcsolyaváltó a csütörtöki győzelemért játó...

A váltó tagjai átvették az olimpiai aranyérmet

Nagy Konrád 21. lett 1000 méteren

Nagy Konrád 1000 m-en fejezte be téli olimpiai szereplését. 18 pár állt rajthoz a viadalon. A magyar gyorskorcsolyázó a 21. helyen fejezte be a versen...

Nagy Konrád 21. lett 1000 méteren

Hírlevél feliratkozás

Olimpiai érmeink

A magyar sportolók által eddig nyert

arany, ezüst és bronzérmek száma:


177 151 174



Platina fokozatú támogatók

 

Toyota logó

 

Gyémánt fokozatú támogatók

Arany fokozatú támogatók

  

Olympic Worldwide partners

Coca-ColaAlibaba groupBridgestoneDow PanasonicP&GsamsungToyotaVisa

Facebook
Rss
YouTube