„Az ötkarikás jelkép hatalmas fegyvertény bármely nemzeti olimpiai bizottság számára”

„Az ötkarikás jelkép hatalmas fegyvertény bármely nemzeti olimpiai bizottság számára”

2015. 04. 12.
Megosztás

Az ötkarikás nyári és téli játékokat kétévente az egész világon milliók, milliárdok követik. A köztes időben azonban a NOB számára 204 nemzeti olimpiai bizottsága a garancia, hogy az olimpiai eszme és az ötkarikás értékek folyamatos figyelmet kapnak mindenhol - hangsúlyozza cikkében az Olympic.org. „Az ötkarikás jelkép hatalmas fegyvertény bármely nemzeti olimpiai bizottság számára” – magyarázta Derek Kent, a Kanadai Olimpiai Bizottság marketingigazgatója.

„Példának a saját jelképünket említeném: a juharlevél minden honfitársunk számára elismert szimbólum, mellette az ötkarika teszi ezt az egész világ számára ikonikus jelképpé. A két szimbólum egyesítése felbecsülhetetlen erőt jelent nekünk” - tette hozzá a cikkben a marketingvezető.

„Az ötkarika marketing szempontból remekül kiegészíti saját, koreai jelképünket: a nagyközönség és a szponzorok számára is jobban azonosíthatóak együtt – mondta Dooil Kim, a Koreai Olimpiai Bizottság munkatársa. „Az olimpiai jelkép nélkül valószínűsíthetően nem lenne olyan erős a támogatói hátterünk, mint jelenleg.”

Leah Davis, a Brit Olimpiai Bizottság marketingért felelős vezetője szerint ahhoz, hogy a szervezet igazán sikeres lehessen a saját területén, meg kell formálni a saját identitását. „Úgy gondolom, hogy az olimpiai ötkarika és a nemzeti jelképek kék a kézben járnak, kiegészítik egymást – fogalmazott a szakember.

A koreai szakember, Kim szerint a 2018-as pjongcsangi téli játékok kapcsán nemzeti olimpiai bizottsága jelképe kiemelt fontossággal bír.

“Ahogy közeledik 2018, úgy nő az érdeklődés és a figyelem a koreai csapat, a szervezetünk iránt. Az emberek a játékok részesei szeretnének lenni, kifejezni támogatásukat.”

A szurkolók, sportrajongók számára az egyik leggyakoribb kifejezési mód a gyakran az olimpiai ötkarikával és nemzetük jelképével ellátott, a sportolók által is hordott hivatalos ruházat, cikkek viselése. Az elmúlt évek egyik legsikeresebb, legkeresettebb ilyen tárgya a híres kanadai piros kesztyűk voltak, melyet a szervezők a 2010-es vancouveri játékok előtt kezdtek árusítani, s az országban azóta is kaphatóak, töretlen népszerűséget élvezve évről-évre.

„A piros kesztyűk már-már ikonikus szimbólummá váltak Kanadában" – fűzte hozzá Derek Kent. „Továbbá, remek eszközei a Kanadai Olimpiai Alapítvány számára a jótékonysági gyűjtések céljából. Nem csak a játékok idején Vancouverben, de azóta is töretlen sikert élvez a kézmelegítő eszköz. 2010 óta már öt különböző fajtáját árusítottuk – a kanadaiak számára ez az összetartozás jele, úgy érezhetik, ők is tagjai az olimpiai csapatunknak.”

(Olympic.org - MOB)