Az ötkarikás nyári és téli játékokat kétévente az egész világon milliók, milliárdok követik. A köztes időben azonban a NOB számára 204 nemzeti olimpiai bizottsága a garancia, hogy az olimpiai eszme és az ötkarikás értékek folyamatos figyelmet kapnak mindenhol - hangsúlyozza cikkében az Olympic.org. „Az ötkarikás jelkép hatalmas fegyvertény bármely nemzeti olimpiai bizottság számára” – magyarázta Derek Kent, a Kanadai Olimpiai Bizottság marketingigazgatója.
„Példának a saját jelképünket említeném: a juharlevél minden honfitársunk számára elismert szimbólum, mellette az ötkarika teszi ezt az egész világ számára ikonikus jelképpé. A két szimbólum egyesítése felbecsülhetetlen erőt jelent nekünk” - tette hozzá a cikkben a marketingvezető.
„Az ötkarika marketing szempontból remekül kiegészíti saját, koreai jelképünket: a nagyközönség és a szponzorok számára is jobban azonosíthatóak együtt – mondta Dooil Kim, a Koreai Olimpiai Bizottság munkatársa. „Az olimpiai jelkép nélkül valószínűsíthetően nem lenne olyan erős a támogatói hátterünk, mint jelenleg.”
Leah Davis, a Brit Olimpiai Bizottság marketingért felelős vezetője szerint ahhoz, hogy a szervezet igazán sikeres lehessen a saját területén, meg kell formálni a saját identitását. „Úgy gondolom, hogy az olimpiai ötkarika és a nemzeti jelképek kék a kézben járnak, kiegészítik egymást – fogalmazott a szakember.
A koreai szakember, Kim szerint a 2018-as pjongcsangi téli játékok kapcsán nemzeti olimpiai bizottsága jelképe kiemelt fontossággal bír.
“Ahogy közeledik 2018, úgy nő az érdeklődés és a figyelem a koreai csapat, a szervezetünk iránt. Az emberek a játékok részesei szeretnének lenni, kifejezni támogatásukat.”
A szurkolók, sportrajongók számára az egyik leggyakoribb kifejezési mód a gyakran az olimpiai ötkarikával és nemzetük jelképével ellátott, a sportolók által is hordott hivatalos ruházat, cikkek viselése. Az elmúlt évek egyik legsikeresebb, legkeresettebb ilyen tárgya a híres kanadai piros kesztyűk voltak, melyet a szervezők a 2010-es vancouveri játékok előtt kezdtek árusítani, s az országban azóta is kaphatóak, töretlen népszerűséget élvezve évről-évre.
„A piros kesztyűk már-már ikonikus szimbólummá váltak Kanadában" – fűzte hozzá Derek Kent. „Továbbá, remek eszközei a Kanadai Olimpiai Alapítvány számára a jótékonysági gyűjtések céljából. Nem csak a játékok idején Vancouverben, de azóta is töretlen sikert élvez a kézmelegítő eszköz. 2010 óta már öt különböző fajtáját árusítottuk – a kanadaiak számára ez az összetartozás jele, úgy érezhetik, ők is tagjai az olimpiai csapatunknak.”
(Olympic.org - MOB)