A Buenos Aires-i ifjúsági olimpia játékosai nem csak a pályán alkotnak maradandót. A pályán kívül a NOB, az Olimpiai Csatorna (Olympic Channel) és a helyi szervezők együtt támogatják, és olyan eszközökkel látják el a fiatal sportolókat, amelyekkel magával ragadó, személyes tartalmat tudnak megosztani a barátokkal, családtagokkal és a szurkolókkal szerte a világon.
„A mi időnk, a mi játékunk”
Buenos Airesben nemcsak a versenypályán alkothatnak a sportolók, hanem arra is bátorítják őket, hogy az ifi olimpián átélt élményeket a digitális médiaplatformokon is osszák meg. A sportolók a digitális világban jártas szakértők által tartott különböző workshopokon vagy az influencerekkel való beszélgetéseken keresztül tanulják meg, hogyan is kreáljanak dinamikus, a közönséget megszólító tartalmat a közösségi média profiljukra.
A #GameChangers kampány részeként a sportolók hozzáférést kaptak egy digitális matricacsomaghoz Instagramon és Snapchaten, amelyet kifejezetten nekik hoztak létre, hogy kellőképpen meg tudják ünnepelni az ifjúsági olimpián elért sikereket. Az olimpiai faluban a Game Changers Hub a kampány lelke, ahol az Olimpiai Csatorna és az Olimpiai Közvetítő Szolgáltatások (Olympic Broadcasting Services) csapatai mutatják meg a sportolóknak, hogyan készítsenek minél jobb videófelvételeket és használják a digitális eszközöket. Ezek a hatások feldobják a videókat, ahogy azt a lengyel Natalia Kaluka és az olasz Laura Rogora, falmászós felvételein is látni lehet.
A Game Changers Hub aktív központnak számít az olimpiai falun belül, hiszen számos sportoló, influencer és sztár is ellátogat, például a híres gördeszkás, Tony Hawk, vagy az olimpikon úszó, Chad Le Clos.
A 2018-as Buenos Aires-i ifjúsági olimpia az első igazán digitális játékok – amelyből még jó pár nap visszavan, és a #GameChangers még csak most lendültek bele igazán.
Mindezzel együtt olyan népszerű a mostani olimpia, hogy elfogytak a karszalagok 600 000 kiosztott belépő után.
Rekordot döntött az ifjúsági olimpia
Több mint hétszázezer látogató, ezzel Buenos Aires megdöntötte az ifjúsági olimpiák látogatottságának rekordját. Vasárnap már a délelőtti órában kilométeres sor kígyózott a bejárat előtt, ami után hamar el is érte az Olimpiai Park a befogadóképességének a határát. A kapukat kénytelenek voltak bezárni a szervezők, és csak forgó rendszerben lehetett bejutni a játékok területére. Ennek ellenére sokan továbbra is türelemmel várakoztak a sorban, hiszen az olimpiai játékokra mindenki kíváncsi.
Annyira nagy az érdeklődés, hogy az összes belépő elkelt, így nem lehet már ifjúsági olimpiai karszalaghoz (Youth Olympic Pass) jutni.
A négy ifjúsági olimpiai park (Youth Olympic Park) 350 ezer látogatót vonzott a versenysorozat első öt napján. A nyitóceremóniára 200-215 ezer ember volt kíváncsi. Ez volt az első nyitórendezvény, amelyet a stadionon kívül, a Buenos Aires-i városközpontban, nyilvánosan rendeztek meg, így az újkori olimpiák történetében rekordmennyiségű látogatóról van szó. Az idei ifjúsági olimpiai játékokat és az olimpiai szellemet pedig több, mint fél millió ember tapasztalta már meg.
Az élő közvetítés az Olympic Channel jóvoltából buenosaires2018.com oldalon és az olympic.org-on érhető el.
(olympic.org)