Élménygazdag olimpiai tábor Szlovákiában

2013. 07. 22.
Megosztás

A Szlovák Olimpiai Bizottság, együttműködve a releváns szlovák állami és non-profit szervezetekkel, valamint a Visegrád Fund-dal, olimpiai tábort rendezett a Visegrádi négyek országaiból kiválasztott jó sportoló, s eredményes tanulói részére, akik már korábban is valamilyen kapcsolatban voltak illetve vannak az olimpiai mozgalommal.

A korábbi hírekben már említett 4 fős kis magyar csapat óriási élménnyel gazdagodhatott a július 17. és 21. között rendezett események alkalmával. A MOB - illetve a MOA - a csapat utaztatásában vállalt szerepet; az előkészítés dr. Jakabházyné Mező Mária érdeme.

A nemzetközi táborral kapcsolatban Szijj Lilla csapatvezető, a Magyar Olimpiai Akadémia tagja számolt be.

"Az első napon egy hatalmas túrát tehettünk a Magas Tátrába, láthattuk a Csorba-tavat, valamint a Poprádi-tó körül tehettünk sétát, ahol gulyáslevessel vártak bennünket. Madártávlatból láthattuk azt a nemzetközi versenyek rendezésére is alkalmas síugró pályát, amit a sportolók még nyáron is használhatnak. A túra után megmérettük úszástudásunkat a szálloda uszodájában.

A második napon megtanítottak bennünket, hogy mi is az a nordic walking, mi a története, és hogyan kell az eszközöket helyesen használni. Magnéziumban és kalciumban gazdag forrásvíz-frissítővel indítottak útnak, hogy a gyakorlatban is kipróbálhassuk ezt a remek sportot. A túrából visszatérve, a szálloda előtt íjászversenyen vehettünk részt, ahol a magyar srácok nagyon szépen szerepeltek, hasznos tagjává válva saját, nemzetközi csapatuknak. Ebéd után a szálloda tornatermében felállítottak nekünk egy evezős szimulátort, így a csapatok megmérettethettek ebben a sportágban is. Este Rácz Katalin tőrvívó olimpikon, az Európai Fair Play Bizottság tagja, egy igencsak hasznos és interaktív beszélgetős estet tartott a fair play-ről, mint olimpiai értékről.

A szombati napon siklóval felmentünk Bilkova chalets-hez, ahonnan eltúráztunk a Studeny Potok vízesésekhez. A természet csodáinak lenyűgöző látványaival gazdagodva térhettünk vissza a hotelbe az utolsó közös ebédünkre. Ezután következett a várva-várt poprádi aqua park, ahol a gyerekek nagyon élvezték a csúszdákat és egyéb vízi játékokat.

Búcsúvacsoraként a szabadban sütögetésre került sor, melynek keretében kiosztották az emléktáblákat, valamint az egymásnak otthonról hozott kisebb ajándéktárgyakat. A kellemes hangulatú vacsora után még egy utolsó csoki vásárlás a családtagoknak és barátoknak, majd az est fénypontjaként a záró buli keretein belül bemutathattuk remek tánctudásunkat, és rengeteget tanulhattunk a többiektől is.

Vasárnap szomorúan vettük tudomásul, hogy búcsút kell vennünk az új barátoktól, bajtársaktól, valamint a csodálatos helyektől. Biztosak vagyunk benne, hogy kis odafigyeléssel képesek leszünk ápolni frissen megszerzett nemzetközi kapcsolatainkat, s reméljük, hogy egyszer a jövőben még találkozunk. Reggeli után a MOB mikrobuszával élményekkel, tapasztalattal, tudással, új tervekkel, célokkal gazdagodva indulhattunk haza."

Korábbi hírek a táborról: itt és itt