Az olimpiára induló sportolók kiléte mellett talán az olimpiai formaruha kinézete foglalkoztatja legjobban a közvéleményt. Bár Tokióig még cirka másfél év hátra van, a Magyar Csapat már ebben is megkezdte a „felkészülést”.
Szökőévente felbolydul a világsajtó, a nyitóceremóniának „álcázott” nemzetközi divatbemutató kapcsán. A Forbes-tól elkezdve a magyar női online magazinokig tucatjával jelennek meg cikkek, és pro-kontra listák a világraszóló ruhademonstrációról. Más csapatok is nagy hangsúlyt fektetnek a formaruhákra. Ezt bizonyítja, hogy olyan neves divatházak és tervezők adják nevüket és kreativitásukat az olimpiai eszméhez, mint Ralph Lauren, Armani, a Dsquared2, vagy éppen Stella McCartney.
A Rio-i outfitre kiírt pályázaton a USE Unused csapata nyert, akik formális, de mégis modern, a magyar kultúrára, a magyar hagyományokra is reflektáló kollekciót állítottak össze. Az idei pályázatra tíz tervező, illetve tervezőcsapat fogadta el a meghívást. Belőlük választja majd ki a szakmai zsűri április közepén a legjobb három pályaművet, akik továbbjutnak a második fordulóba. A végső győztes kilétére, és magára a formaruhára a szeptemberre tervezett sajtótájékoztató keretében derül majd fény.
És kik lesznek az ítészek? A pályázatokat elbíráló zsűri tagja Harmati Hedvig DLA, a MOME textiltervező tanszékének vezetője; Maróy Krisztina, a Glamour magazin főszerkesztője; Lakatos Márk, stylist; Nánási Pál, fotográfus; valamint sportolói részről Szilágyi Áron, kétszeres olimpiai bajnok kardvívónk; Verrasztó Evelyn, ötszörös Európa-bajnok úszó olimpikonunk; Varga Katalin paralimpikon kajakozó; és Báthori Zsófia, a MOB marketing menedzsere.
Három éve a legjobb öt között említette a Fox Sport a magyarok ruháját, tavaly pedig a konzervatív, amerikai hírportál, a Breitbart a negyedik legjobbnak titulálta a nemzeti színektől eltérő, lime zöld, és világosszürke összeállítást. Bízunk benne, hogy jövőre is méltán lehetünk majd büszkék nem csak sportolóinkra, hanem az őket öltöztető magyar divatiparra is!
(MOB, Fotók: Szalmás Péter)