A 2021-es tokiói nyári olimpiai játékokat több mint hárommilliárdan nézték világszerte, derül ki a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) megbízásából készített független felmérésből.
Összesen 3,05 milliárd egyedi néző kapcsolt ötkarikás közvetítésre televízión vagy digitális platformokon. Az olimpiai közvetítés partnereinek digitális felületein egyedül 28 milliárdos összmegtekintést generáltak a hivatalos közvetítések, amely adat 139%-os növekedésnek számít a 2016-os riói olimpiához képest.
A felkelő nap országában rendezett játékok vízválasztónak bizonyult az olimpiai közvetítésben, hiszen több tartalmat fogyaszthattak a szurkolók, több képernyőn – televízió, digitális szolgáltatások, weboldalak, applikáció, közösségi média – nézhették az ötkarikás képsorokat. Az elérhető televíziós közvetítés 33%-kal, míg a digitális tartalom 34%-kal növekedett az előző, brazil olimpiához képest.
A megkérdezettek háromnegyede követte az olimpiát, az új technológiáknak és digitális innovációknak köszönhetően pedig még több sportszerető kapcsolódott be. A siker egy része az olimpiára kifejlesztett webes szolgáltatásokban és alkalmazásokban rejlik, amelyek több mint 196 millió egyedi felhasználót vonzottak, így az internetes felhasználók háromszor akkora online forgalmat bonyolítottak le, mint tették azt a riói olimpia kapcsán. A NOB közösségimédia-fiókjain pedig 6,1 milliárdszor interaktáltak a felhasználók a tartalmakkal, beleértve a videók megtekintését, megosztását, a kommenteket és kedveléseket.
A független fogyasztói kutatásból kiderült, az olimpiai játékok a legvonzóbb sport- és szórakoztatóipari márka a világon, a megkérdezettek kétharmada sikernek élte meg a Japánban rendezett nyári játékokat. A válaszadók 59%-ának számára az olimpia jelentette a fényt az alagút végén a pandémia közepette.
Az emberek többsége úgy véli, az olimpia katalizátorként szolgál a jó dolgok előremozdításában, társadalmilag felelős, fenntartható eseményről van szó. Az ötkarika felülmúlt más globális szimbólumokat a „globális”, „diverzitás”, „inspirációs”, „optimista”, „befogadó”, „kiválóság” és „barátság” értékek terén.
A világ legnagyobb multisporteseményén részt vett sportolók 89%-a gondolta úgy, hogy remekül tájékoztatva lettek a Covid-19 elleni védőintézkedésekről, míg 82%-uk jónak értékelte azokat az olimpiai faluban.
A kutatásba 32 055, 13-65 év közötti embert vontak be 17 országból 2021 augusztusában.
(olympic.org; fotó: IOC)