A NOB budapesti szemináriumának vendége az Egyesült Államok Olimpiai Bizottságának elnöke

A NOB budapesti szemináriumának vendége az Egyesült Államok Olimpiai Bizottságának elnöke

2019. 06. 06.
Megosztás


Susanne Daisley Lyons, az Egyesült Államok Olimpiai Bizottságának (USOC) elnöke néhány napot Budapesten tölt a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) által kezdeményezett Olimpiai Marketing Szeminárium alkalmával (Olympic Marketing Seminars). Az amerikai sportdiplomata a nemzeti olimpiai bizottságának munkájáról és a magyar fővárosról is nyilatkozott az olimpia.hu-nak.

Susanne Daisley Lyons 2010 óta az idén 125 esztendős Egyesült Államok Olimpiai Bizottságának (USOC) elnökségi tagja, 2018 márciusától megbízott elnöke, akit idén januárban választottak meg hivatalosan is a szervezet első emberévé. Az üzleti világból érkezett, kiemelkedő sportolói múltja nincs, főleg a marketing területén dolgozott. Kinevezésével a USOC két legjelentősebb vezetője nő (a másik Sarah Hirschland főtitkár). A budapesti Olimpiai Marketing Szemináriumra vendégként érkezett.

- Mik a benyomásai a fővárosunkról?
- Ez az első alkalom, hogy Budapesten járok, de már régóta szerettem volna ellátogatni ide. Sok fotót láttam erről a gyönyörű városról, és most van szerencsém látni például a Parlamentet, ami élőben még lenyűgözőbb, mint a képeken.

- Mi a leghangsúlyosabb téma manapság a USOC háza táján?
- Nos, nyilván a 2028-as Los Angelesi Nyári Olimpiai Játékok van fókuszban leginkább, de addig még sok teendőnk van más területen is. A sportolók jogai és kötelezettségei kérdéskör még részleteiben tisztázandóak. Problémák minden ember életében előfordulnak, így egy versenyző is elakadhat az olimpiai felkészülésében. Ma már nagyobb figyelmet kap egy sportoló a döntéshozóktól is. Sok esetben rendelkezésre álltak megoldások egy-egy problémára, de valamiért nem merték az érintettek hallatni a hangjukat. Az hiszem, hogy a NOB Sportolói Bizottságával karöltve nemcsak az USA-ban, de globálisan is nagy változást tudtunk elérni annak érdekében, hogy ezek a hangok megszólaljanak, és hallgató fülekre találjanak.

- Milyen eszközök állnak rendelkezésre ehhez?
- Több, mint 6 millió ember sportol versenyszerűen az államokban, nyilván nem tudunk mindenkivel személyesen beszélgetni, ezért igyekszünk aktívak lenni a közösségi médiafelületeken és rengeteg online tréninget tartunk. Jól koordinált, XXI. századi technológiával ellátott kommunikációs hálózatunk van, ebbe beleértem a szövetségeket, a klubokat, az edzőket, a szülőket és értelemszerűen a sportolókat, hiszen nélkülük nem lenne munkánk.

- Ön szerinte mi lehet a legnagyobb különbség az ön és a MOB elnöke, Kulcsár Krisztián munkája között?
- Hazudnék, ha azt mondanám, teljesen tisztában vagyok az ő munkájának kihívásaival. Szerencsére nekünk hatalmas szervezetünk van sok önálló területtel, ennek köszönhetően sok emberrel dolgozunk együtt. Az én munkámat jelentős részben stratégiai feladatok töltik ki. Azt hiszem a kis– és közepes méretű bizottságok feladata sokkal nehezebb, mert nincs annyi segítségük, mint nekem.

(MOB, fotó: wsj.com/archív, MOB)