Kulcsár Krisztián köszöntőjével vette kezdetét a budapesti Olimpiai Marketing Szeminárium (Olympic Marketing Seminars) a Lóvasút Kulturális- és Rendezvényközpontban. A 2015-ben induló szeminárium-sorozat célja az olimpiai marketinggel kapcsolatos tudás és információk átadása, különböző nemzetközi és nemzeti gyakorlatok, esettanulmányok bemutatása és az ezekkel kapcsolatos eszmecserék a nemzeti olimpiai bizottságok között.
Az előadások sorát Vékássy Bálint, a Magyar Olimpiai Bizottság főtitkára és Báthori Zsófia senior marketing manager kezdte a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) rendezvényén. A főtitkár kiemelte – „A MOB nincs olyan szerencsés helyzetben brandépítés céljából, mint például Franciaország a kakassal, az Egyesült Királyság az oroszlánnal, vagy Hollandia a narancssárga színnel. Mindez annyit jelent, hogy nekünk keményebben kell dolgoznunk azon, hogy könnyen azonosíthatóvá tegyük magunkat, a Magyar Olimpiai Csapatot, vagy, hogy álmodhassunk egységes magyar szurkolói identitásról.”
A budapesti szemináriumra 64 ország nemzeti olimpiai bizottságának képviselője érkezett meg, és a meghívott előadókkal együtt közel százan tisztelik meg jelenlétükkel a nemzetközi eseményt. Susanne Daisley Lyons, az idén 125 éves Egyesült Államok Olimpiai Bizottságának (USOC) elnöke is a helyszínen kíséri figyelemmel az informatív előadásokat.
Az első nap előadói: Dejan Kozlina, a Szerb Olimpiai Bizottság marketingmenedzsere; Jose Manuel Dominguez, az Olympic Channel üzleti menedzsere, kommunikáció-, média- és marketingszakember; Vianney Drille, az Olympic Channel kutatója, a NOB kapcsolattartója; Benjamin Gauthier, a NOB reklámintegrációs vezetője és a francia Anne-Cecile Daulay, a Groupe Royer „licensing managere”.
Jose Manuel Dominguez prezentációjából kiderült, hogy mind a lausanne-i téli ifjúsági olimpia, mind a 2020-as tokiói nyári olimpia eseményeinek élő közvetítéseit elérhetővé teszi az Olympic Channel a nemzeti olimpiai bizottságok számára, így várhatóan a MOB weblapján és Facebook-oldalán is lehet majd találkozni az eseményekkel.
Idén ez az első Olympic Marketing Seminars, még további kettőt terveznek (szeptember 3-5. Róma és szeptember 24-26. Párizs), a legutóbbit 2018. szeptember 17-19-e között tartották Madridban.
(MOB; Fotó: MOB/Szalmás Péter)