Laza, fiatalos Olimpiai Csatornát ígér a NOB

Laza, fiatalos Olimpiai Csatornát ígér a NOB

2015. 03. 01.
Megosztás

Annak érdekében, hogy az ötkarikás játékok közvetítése minél több fiatalhoz eljusson a világban, a Nemzetközi Olimpiai Bizottság vezetői olimpiai tv-csatorna indításán munkálkodnak.

A kezdeményezés az elnök, Thomas Bach nevéhez fűződik, aki még 1994-ben hívta fel a figyelmet az ügy kiemelt fontosságára. A NOB végrehajtó bizottsága tavaly decemberben fogadta el tervezetet, miszerint az elkövetkezendő hét évben mintegy 600 millió dollárt költenek az egész esztendőben elérhető csatorna megvalósítására. A projekt egészére 980 millió dollárt különítettek el.

„Bizonyos kockázatokat mindenképp vállalnunk kell. Jobb ezt most megtenni, hiszen jelenleg erősebbek vagyunk, mint valaha” – nyilatkozata Jiannisz Ekszarhosz projektvezető. Az olimpiai közvetítési szolgáltatások (OBS) ügyvezető igazgatója kijelentette továbbá, hogy az új csatorna középpontjában a sportolók lesznek, hiszen a NOB állandó közvetítési partnereinek jóvoltából számos eseményről felvétel készül.

„Mindannyiunkat foglalkoztat a sportcsillagok személye és életvitele, így a csatorna műsorai várhatóan lazábbak, fiatalosabbak lehetnek, mint azt a NOB-tól megszokhattuk” – tette hozzá.

Amikor Thomas Bach először, még a Nemzetközi Olimpiai Bizottság irodájának munkatársaként felvetette az ötletet több mint húsz évvel ezelőtt, nem talált sok támogatóra, ám azóta a NOB-ban is megfogalmazódott az a törekvés, hogy az olimpiai mozgalom jövője szempontjából rendkívül fontos a jövő generációjának bevonása. A brit Loughborough Egyetemen működő Olimpiai Ismeretek Központjának vezetője, Ian Henry szerint az ötkarikás közönség elöregedése kiemelt súlyú probléma a NOB számára.

„A piac rendkívül telített, így meg kell vizsgálni, hogy pontosan hol van az a rés, ahol a kezdeményezés kamatoztatható” – mondta a professzor.

A 2016-os riói játékok előtt útjára induló Olimpiai Csatorna a világhálón kezdi majd meg működését, valamint tartalmait átadhatja különböző televíziós csatornáknak. Ed Barton, az elismert londoni televíziós piackutató cég, az Ovum munkatársa szerint jóval hatásosabban lehet elérni a fiatalokat az internetes felületen. A 2014-es szocsi téli olimpiai alatt működő tesztcsatorna olyan népszerűségnek örvendett, hogy Finnországban például a hálózat túlterheltté vált a jégkorong és sífutó események közvetítése alatt.

Szerte a világon fennálló probléma, hogy a televíziók közönsége elöregedő tendenciát mutat. A Horizon Media felmérése szerint míg a 2002-es Salt Lake City-i játékokon az amerikai nézők átlagéletkora 48 volt, ez Szocsira már 55-re emelkedett. Ennek ellenére az egyesült államokbeli közvetítések jogtulajdonosa, az NBC tavaly 7,65 milliárd dolláros díjat fizetett a 2032-ig szóló jogokért.

(MOB)