Október 2-4. között rendezték Bakuban a 4. Digitális Kommunikációs és Közösségi Média Szemináriumot, amelyet az Európai Olimpiai Bizottság (EOC) az Azerbajdzsáni Nemzeti Olimpiai Bizottsággal, a Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal (NOB) és a Nemzeti Olimpiai Bizottságok Szövetségével (ANOC) közösen szervezett. A Magyar Olimpiai Bizottságot (MOB) Balassa Balázs kommunikációs munkatárs képviselte.
Három kontinens 23 nemzetének 32 résztvevője gyűlt össze Azerbajdzsán fővárosában, hogy megvitassák az innovatív kommunikációs stratégiákat, amelyek célja a szurkolók elkötelezettségének fokozása az olimpiai mozgalomban. Az előadások a digitális kommunikáció és a közösségi média fejlődésére összpontosítottak, amelyek alapvető eszközei a szurkolókkal való kapcsolattartásnak és az új közönség elérésének. A sportolókat nyolc nemzeti és európai sportolói bizottsági tag képviselte.

A háromnapos esemény témái között szerepelt a párizsi olimpia közösségi média statisztikái és tanulságai valamint a mesterséges intelligencia (AI) integrálása a kommunikációs stratégiákba. A NOB bemutatta, hogy a mesterséges intelligencia hogyan fokozhatja a szurkolók elkötelezettségét, és hogyan támogathatja a nemzeti olimpiai bizottságokat a digitális működésükben. „A mesterséges intelligencia alkalmazása izgalmas lehetőségeket kínál minden ország számára a szurkolók bevonása és a kommunikáció terén” – emelte ki Gunilla Lindberg, az ANOC főtitkára, megerősítve a kollektív elkötelezettséget az új technológiáknak az olimpiai mozgalom javára történő felhasználása iránt.

„Digitális kommunikáció szempontból egy igen intenzív időszakot tudhat maga mögött minden nemzeti olimpiai bizottság, azonban a párizsi játékok befejeztével sem ér véget a munka. A soron következő multisportesemények kiváló lehetőséget biztosítanak, hogy az idei tapasztalatokat hasznosítva még szélesebb körhöz eljuttassuk az olimpizmus értékeit” – emelte ki Balassa Balázs. „A 2024-es párizsi olimpiáról szóló ANOC-Redtorch kutatásnak köszönhetően reális képet kaptunk, hogy jelenleg hol tartunk a közösségi média 'versenyben', ahol több mutatóban is a világ élmezőnyében szerepeltünk. A szemináriumon ezeket az eredményeket informális beszélgetéseken keresztül elemeztük és megosztottuk tapasztalatainkat, ötleteinket egymással” – tette hozzá a MOB kommunikációs munkatársa.

A feszes program mellett a résztvevőknek lehetőséget biztosítottak a szervezők, hogy betekintést nyerjenek az azeri kultúrába, valamint olimpiai érmesekkel közösen a sportlövészetet is kipróbálhatták.