A Nemzeti Olimpiai Bizottságok Szövetsége (ANOC) csütörtökön közzétette a Redtorch ügynökséggel közös kutatását, amely a nemzeti olimpiai bizottságok párizsi social media tevékenységét elemzi. A Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) Team Hungary névre keresztelt felületei több mutatóban is a világ legjobbjai között teljesítettek.
A Nemzeti Olimpiai Bizottságok Szövetségének több mint 100 oldalas elemzésből kiderül, a 2024-es ötkarikás eseményen résztvevő 206 nemzet összesen több mint 10 millió követővel gazdagodott, posztjaikra majdnem 350 millió engagement (aktivitás) érkezett. Érdekesség, hogy bár a posztok száma 23%-kal csökkent nemzetközi viszonylatban a tokiói olimpiához képest, azonban a növekedési ráta (+27%), a kiváltott aktivitás (+77%) és a videómegtekintések száma (+188%) is szignifikánsan nőtt a 3 évvel ezelőtti játékokkal összehasonlítva.
A Team Hungary felületei számos metrikában bekerültek a legjobb húszba, míg Engagement Rate-ben (posztok teljesítménye követőszám arányosan) és videómegtekintésekben is több platformon dobogós helyen zártak az oldalak.
A 206 vizsgált nemzeti olimpiai bizottság közül a Team Hungary social media felületei az alábbi statisztikai mutatókban teljesítettek kiemelkedően:
3. legmagasabb Overall Engagement Rate (posztok teljesítménye követőszám arányosan)
1. legmagasabb Facebook Engagement Rate (posztok teljesítménye követőszám arányosan)
8. legmagasabb Facebook Engagement (posztokra érkezett aktivitás)
5. legmagasabb Facebook Growth Rate (követőszám-növekedés aránya)
2. legmagasabb Instagram Engagement Rate (posztok teljesítménye követőszám arányosan)
5. legmagasabb YouTube Engagement (videókra érkezett aktivitás)
4. legmagasabb YouTube Video Views (összesített videómegtekintés)
3. legmagasabb YouTube Average views per video (átlagos videómegtekintés)
Az angol nyelvű kutatás teljes terjedelemben itt érhető el.