Kedden több gmail.com fiókkal rendelkező olvasónk is jelezte, hogy napok óta nem kapja meg Hírlevelünket.
Megvizsgáltuk a jelzett problémát.
Rendszerünkben mind a közel 600 Hírlevél igénylőnek rendben kézbesítettük levelünket, hibajelzést sehonnan nem kaptunk vissza.
Több gmail.com fiókkal rendelkező Hírlevél igénylőnket is megkerestük telefonon.
A telefon beszélgetések alapján az derült ki, hogy a gmail.com rendszer az egyes gépeken a SPAM fiókokba helyezi az elküldött Hírlevelünket. (lásd a fenti képen)
A megoldás az, hogy mindenki a saját postafiókjában kell, hogy beállítsa, hogy a tőlünk kapott Hírlevél, az nem kéretlen levél (SPAM), s akkor a továbbiakban is a már megszokott módon olvashatják majd Hírlevelünket.
A teendők:
A baloldali menűknél megjelenik a SPAM menű, s abban megtalálható a Hírlevelünk. (kurzorral menjen a a baloldali menűsorban lefele)
Miért vannak az üzenetek spamként megjelölve?
A Gmail egy automatikus rendszer segítségével képes észlelni a spam jellegű üzeneteket oly módon, hogy azonosítja a vírusokat és a gyanús üzeneteket, megkeresi az üzenetekben fellelhető mintákat, illetve figyeli, hogy az Önhöz hasonló Gmail-felhasználók általában miket jelölnek meg spamként.
Ha a Spam címkére kattint, és megnyitja az egyik üzenetet, egy rövid üzenet (sárga mezőben) jelenik meg felül, amely tájékoztatja, hogy a megnyitott üzenet miért lett a Spam mappába helyezve. Ezzel az információval védekezhet az esetleg veszélyes vagy megtévesztő üzenetek ellen, és jobban megértheti, hogy egy üzenet miért lett vagy miért nem lett megjelölve spamként.
A SPAM-ben levő Hirlevelünk megnyításakor egy sárga sorban egy gmail jelentés arról értesít, hogy Legyen óvatos ezzel az üzenettel. Számos felhasználó spamként jelölte meg a hasonló üzeneteket. További információ
Ha nem szeretné, hogy az üzenet a Spam mappában maradjon, kattintson a „Nem spam” gombra; ennek hatására az üzenet a Beérkező levelek mappába kerül. Ha tévedésből jelölte meg az üzenetet adathalászat jellegű tevékenységként, kattintson az üzenet ablakának jobb felső részén a „Válasz” gomb melletti lefelé mutató nyílra, majd kattintson a „Nem adathalász levél jelentése” parancsra. Ezzel tudathatja velünk, hogy az üzenet szabályszerű.
Remélem segítettünk Önöknek, s Hírlevelünket a továbbiakban is hibátlanul megkapják.