A Sport1 Televízió Mai helyzet című műsorában Siklós Erik, a Magyar Olimpiai Bizottság marketing és kommunikációs igazgatója volt Fazekas Erzsébet vendége. A stúdióban több, olimpiával kapcsolatos témát is körbejártak.
„Két nagyon fontos lépcsőn túl vagyunk, egyik az olimpiai fogadalomtétel, a másik a formaruhák és az adidas-felszerelések átadása. Mindkettőről igen jók a visszhangok. Az egyik női ruhadarabot, a felvonulóruhát még a NOB is elkérte, mert szeretnék a lausanne-i olimpiai múzeumban kiállítani” - emelte ki Siklós Erik.
Az igazgató arról is beszélt, hogy két téma volt, ami köré a MOB a kommunikációját építette. Egyik a '168', ami azt jelenti, hogy a Magyar Csapat úgy utazik Rióba, hogy a 120 év alatt 168 olimpiai aranyérmet nyertek a magyar sportolók a nyári olimpiákon. A másik téma egy szlogen, ami a nagyvilágnak szól, a 'We are HunBelieVable', azaz 'magyarok is vagyunk és hihetetlenek is egyszerre'.
Siklós Erik a Rio előtti olimpiai kampányidőszakról és a Pöttyös sportolói kártyákról is beszélt.
„Több mint 20 millió sportolói kártya forog most Magyarországon. Ez egy óriási szám. Ez egy sikertörténet, a gyerekek 'megfertőződtek', megy a 'kereskedelem' a kártyákkal, és mindenki szeretné aláíratni is azokat. Például július 30-án, amikor a legtöbb sportoló utazik, vagy amikor az aranygép augusztus 24-én érkezik, a Syma csarnoknál lehetőséget biztosítunk a találkozásra.”
A marketing és kommunikációs igazgató a jövőt érintve a jövő évi győri EYOF-ról, a limai, 2024-es olimpiarendezést érintő döndésről és a pjongcsangi, magyar szempontból éremesélyes téli olimpiára is kitért. „Most mindehhez jók az alapok, de elengedhetetlenek a riói sikerek!”
Siklós Erik kifejtette, hogy jól sikerült a Rio előtti olimpiai kampány, melyben a kevésbé - bár önmagukhoz képest - sikeres sportolókat is megismerhettük, nem csak a világ legjobbjait.
A teljes beszélgetés ide kattintva megtekinthető.
(MOB)