Többek között Bedák Zsolt, profi ökölvívó és Farkas Norbert, alpesi síző részvételével tartottak workshopot a sport és média kapcsolatáról az V. Sportmarketing Meetupon, május 3-án a Symbolban.
A sportolók és sportszervezetek, a média, illetve a márkák PR- és promóciós együttműködéseire vonatkozó témák alkották a gerincét a jubileumi Sportmarketing találkozónak, amelynek felkért előadói között a Felix Promotion sportmenedzser iroda és sportolói is szerepeltek.
A cég – a Média a sportolók szemével című – prezentációjából kiderült, hogy megfelelő PR-munkával jelentős számú megjelenést lehet elérni olyan sportágak esetében is, amelyek nem tartoznak a legnépszerűbb sajtótémák közé. Így például a Felix Promotion által képviselt alpesi sí bajnok, Farkas Norbert esetében a 2011-2013 közötti időszakban az Observer elemzése szerint megközelítőleg 200 nyomtatott, online és tévés híradással lehetett számolni, amelynek reklámértéke megközelíti a 140 millió forintot.
Mint elhangzott: hosszú távú, valós, pozitív médiajelenlétet csak olyan sportolóval lehet elérni, aki hozza a sporteredményeket. Igaz, a versenyszezonon kívüli időszakban a kreatív megjelenési lehetőségek is hozzátesznek a népszerűséghez.
„A sportolók ugyan ismert személyiségek, de nem „celebek”! Ezért arra nagy hangsúlyt fektetünk, hogy – természetesen figyelembe véve az adott sportoló személyiségét és kérését – hozzájuk méltó aktivitásokban vegyenek részt. Senki se tekintse őket mutatványosoknak!” – emelte ki az iroda képviseletében Drucker Szilvia.
Farkas Norbert elmondta: nem jelent terhet számára a sajtóérdeklődés, hiszen így juthat el a lehető legtöbb emberhez a versenyek híre.
„Persze előfordulnak nehezen megválaszolható kérdések, például az egyik kedvencem a ’Mit szeretsz a síelésben?’” – válaszolta egy kérdésre.
Bedák Zsolt számára viszont az szokott apróbb kellemetlenséget jelenteni, ha az újságírók összekeverik a testvérével, aki korábban szintén bokszolt. Az ökölvívó ugyanakkor megerősítette, jól esik neki, ha megismerik az utcán és gratulálnak neki, hiszen ez azt jelenti, hogy követik a sportkarrierjét. Így kifejezetten örül neki, ha van sajtóérdeklődés utána, hiszen az arcát csak a médiaszereplés révén ismerhetik meg az emberek. Emellett a támogatóknak is nagyon fontos, hogy a szponzorált sportoló szerepeljen az újságokban, tv-ben.
Szóba került az is, hogy a közösségi média egyre fontosabbá válik a sportolók megismertetésében is, ám abban mindkét sportember egyetértett, hogy időhiány miatt nem tudnak túl intenzíven foglalkozni a Facebook oldalukkal, viszont a menedzser iroda ebben is a segítségükre van.
(Forrás és fotó: Horváth Tamás)