A Médiaunió Alapítvány 2013-as társadalmi célú kampányában különleges példaképeket keres: az ország nyilvánossága előtt nem ismert, hétköznapi embereket, olyanokat, akiknek tettei, életszemlélete, társadalmi és közösségi szerepvállalása példaértékű.
A „Jó embert keresünk – Keressük Magyarország példaképeit" kampányban ismert példaképek buzdítanak az ismeretlen hétköznapi hősök megtalálására.
A Médiaunió Alapítvány sajtótájékoztatóján Schmidt Mária, a Kuratórium elnöke felidézte, hogy az elmúlt négy évben milyen társadalmi célú kampányokat indítottak útnak: foglalkoztak a fogyatékos emberek integrációjával, azzal, hogy a gyerekek és szüleik, nagyszüleik kapcsolatában meghatározó jelentősége van a mesének, a mesélésnek, téma volt az egészséges életmód, és a mindennapi sport fontossága.
Hirdetés
„Úgy érzem, nagyszerű dolog, hogy alapítványunk felkarol társadalmi problémákat, s hogy a média ezek feldolgozásához továbbra is térítésmentesen felületet biztosít" – jelentette ki Schmidt Mária.
2013-ban nem egy megoldásra váró társadalmi problémát állít kampányának középpontjába az alapítvány, hanem több fontos értékekre hívja fel a figyelmet. Ennek érdekében az ország nyilvánosságának segítségével olyan társadalmi, közösségi értéket létrehozó embereket keresnek, akik cselekedeteikkel pozitív hatással vannak környezetükre. Az alapítvány abból a feltételezésből indult ki, hogy ezen embereknek, példaképeknek, illetve a tetteiknek bemutatásával rávilágíthatnak arra, hogy a cselekvés, a tenni akarás, az egyéni szemlélet, vagy egy újszerű megközelítés sikerre vezethet egyént és közösséget.
Mihók Attila, az alapítvány elnöke elmondta, hogy az elmúlt évekhez hasonlóan idén is két részből áll össze a kampány. Az első, május 28-án induló szakaszában arra buzdítja a Médiaunó Alapítvány az embereket, hogy jelöljenek példaképeket saját környezetükből a Jóembertkeresünk.hu honlapon.
A kreatív anyagokban híres emberek szerepelnek, akik saját példaképeikről, illetve arról beszélnek, hogy mit jelent számukra a példakép, miért fontos szerintük a példamutatás. A reklámfilmek mellett az ő gondolataik szerepelnek a nyomtatott sajtóban és a közterületi hirdetéseken is.
A kampány második szakaszában a kreatívok az egyének sikereit állítják példaként a középpontba, a sikerek mögött pedig mindig lesz valamilyen bemutatandó társadalmi érték, vagyis a különböző filmek különböző értékekre épülnek majd. A második kampányszakaszban, október-novemberben már a konkrét példaképeket mutatja be a Médiaunió Alapítvány a magyar médiában.
(Forrás: NSO)