A 2020-as lausanne-i téli ifjúsági olimpiai játékokkal kapcsolatos tartalmak vetítésétől kezdve a 2020-as tokiói olimpiai játékokat megelőző lokalizált tartalmak gyártásán át a COVID-19 pandémia során otthon maradni kényszerülő szurkolókat energizáló globális digitálos kampányok indításáig mérföldkőnek bizonyult a Nemzetközi Olimpiai Bizottság olimpiai tartalmakat sugárzó csatornája. A platformokon található videók már több mint 3,3 milliárd megtekintésnél járnak.
Az Olympic Channel 2016. augusztus 21-i indulása óta eltelt négy évben a globális médiacsatorna több mint 25 000 videós tartalmat gyártott, amelyekben az összes olimpiai sportág, 206 ország, 76 saját gyártású, eredeti sorozat és film szerepelt. A különböző platformokon közzétett videók már több mint 3,3 milliárd megtekintést számlálnak, az Olympic Channelen 8:05 perc az egyes videókon eltöltött átlagos nézettségi idő.
A csatorna folyamatosan növekvő nézettséget könyvelhetett el, rendszeresen visszajárnak a nézők a globális digitális platformra, a havonta visszatérő felhasználók körében 65%-os növekedést tapasztaltak az utóbbi 12 hónapban – ez az egyik legfontosabb mércéje az Olympic Channel hosszútávú sikerének.
A közösségi médián több mint 10,4 millióra duzzadt a követők száma, kiknek 74.9%-a 35 év alatti.
Lausanne 2020 közvetítése és promóciója jelentős szerepet játszott az Olympic Channel negyedik éve tartó sikerében, hiszen most közvetítettek először globálisan téli ifjúsági olimpiai játékokat, aminek okán a téli YOG lett a leginkább digitálisan fogyasztott téli ifi olimpia.
Juan Antonio Samaranch, az Olympic Channel Service, S.L. elnöke úgy fogalmazott, „négy év leforgása alatt az Olympic Channel nagy előrelépést tett a szurkolók és a fiatal közönség elérésében, a többféle platformon biztosított, még inkább személyre szabott tartalomnak köszönhetően. A 2021-re áttett Tokyo 2020-ig már kevesebb mint egy év van hátra, még egy rekord évet várunk, hiszen az Olympic Channel csapata továbbra is izgalmas tartalommal és programokkal készül az olimpiai játékokra, valamint az azt megelőző időszakban, mind Japánban mind globálisan”.
A Tokyo 2020, olympic.org és az Olympic Channel alkotta digitális ökoszisztémán 12 nyelven elérhető Olympic Channel által gyártott tartalom még inkább hozzájárul a nagyobb eléréshez.
Az Olympic Channel Worldwie partnerekkel is együtt dolgozott, így a Bridgestone-nal, valamint a Toyotával is.
A digitális platformot a 2016-os riói olimpia záróünnepségét követően indították a NOB célkitűzésének, az Olympic Agenda 2020 reformprogram megvalósítása egyik lépéseként. A csatorna innovatív platformot biztosít az olimpizmus népszerűsítésére, valamint a fiatalabb generáció és az új szurkolók bevonására, továbbá az év minden napján globális elérést biztosít a sportok és sportolók számára a díjnyertes, eredeti műsorának, digitális tartalmainak, híreinek, valamint a nemzetközi sportesemények élő közvetítésének köszönhetően.
(olympic.org, fotó: NOB)