A Médiaunió Alapítvány 2012-es sportkampánya hatásos volt

A Médiaunió Alapítvány 2012-es sportkampánya hatásos volt

2013. 03. 04.
Megosztás

Fél millióan kezdtek el sportolni a kampány hatására Magyarországon. A Médiaunió Alapítvány 2012-ben Magyarország legnagyobb, sportolásra buzdító, társadalmi célú kampányát rendezte meg. A példátlan média-összefogással létrejött kezdeményezés egymilliárd forint értékű médiafelületen hívta fel a figyelmet a sportolás fontosságára.

A kampány minden célcsoportot igyekezett megérinteni, idősebbeket, fiatalokat Budapesten, vidéken élőket egyaránt. A kampány közel kétszáz hazai médiumban jelent meg. Három szakaszban zajlott: 2012. április-június, illetve 2012. szeptember-november között minden csatornán futott. Nyáron, a londoni olimpia idején a közszolgálati televízió-csatornákon, az olimpiai közvetítések között találkozhatott a közönség a „szurkolói filmmel”. A nyári időszakban „Sportos csütörtökök” és több száz különböző sport-program várták a sportágakat kipróbálni vágyókat. Az eseményekhez országszerte több százan csatlakoztak.

A kampány során 23 reklámfilm és több száz sajtóhirdetés készült, de hazánk lakossága sajtóban, közterületen, rádióban és online felületeken is találkozhatott a hirdetésekkel. A sportolnijo.hu oldalon az érdeklődők továbbra is megtalálhatják a hozzájuk legközelebb található sportegyesületeket, klubokat, sportolási lehetőségeket, és megtekinthetik a kampány videóit.

A Médiaunió Alapítvány felkérésére az Ipsos Zrt. ezer fős mintán felmérést végzett a kampány hatásairól. A mintavétel módja személyes megkérdezés volt, úgynevezett omnibusz-vizsgálat keretében. Az adatgyűjtés ideje: 2012. december 10 - december 20. A minta kor, nem, iskolai végzettség és lakóhely településtípusa szerint reprezentatív az ország felnőtt lakosságra nézve.

Az Ipsos felméréséből kiderül, hogy azok, akik Magyarországon úgy nyilatkoztak, hogy sportolnak, azt legalább hetente egyszer teszik. Riasztó adat, hogy a magyar társadalom 40%-a egyáltalán nem mozog, de figyelembe kell venni, hogy ez a szám az idősebbeket is tartalmazza, akikre sajnos általában nem jellemző, hogy sportos életet élnének.

Závecz Tibor, a kutatás vezetője elmondta: „A felmérés eredményeképpen kijelenthető, hogy fél millió ember volt aki a kampány hatására többet is mozgott, mint korábban. A legkedveltebb sportágak a kedveltség sorrendje szerint: 1. kerékpározás, 2. futás, 3. fitnesz, 4. a foci.”

Géczi Tamás, az Ipsos ügyvezető igazgatója így fogalmazott: „A válaszadók véleményének összegzése alapján elmondható, hogy 2.5 millió ember számára mondható emlékezetesnek „A sport mindenkié!” kampány.”

A Médiaunió Alapítvány Kuratóriuma és Elnöksége ezúton mond köszönetet az Ipsos-nak a felmérés elkészítéséért, valamint támogatóinak, a MOB-nak és az E-on Hungáriának, valamint a közreműködő ügynökségeknek és valamennyi médiumnak, amely felületet biztosított a kampányhoz.

(mediaunio.hu)