Rendszeres sportolásra buzdít a Médiaunió idei kampánya

Rendszeres sportolásra buzdít a Médiaunió idei kampánya

2012. 05. 17.
Megosztás

Sportolj hetente 3x1 órát! szlogennel a rendszeres testmozgás fontosságára igyekszik felhívni a figyelmet a Médiaunió idei kampánya.

"Azért választottuk ezt a témát, mert az olimpia, a paralimpia és a foci Európa-bajnokság évében kiemelkedően fontosnak tartjuk, hogy mindenki elkezdjen rendszeresen sportolni" – fogalmazta meg a fő célt Schmidt Mária, a Médiaunió Alapítvány kuratóriumi elnöke a kampány indítása alkalmából megtartott csütörtöki sajtótájékoztatón. Hozzátette: mostantól Sportos csütörtök elnevezéssel rendszeresen tartanak sportolásra ösztönző rendezvényeket Budapest fogalmas csomópontjain. Szeretnék, ha ezek hatására a sportolás országos mozgalommá szélesedne, s olyanokat is be tudnának vonni a mozgásba, akik eddig nem voltak elég aktívak. Céljuk, hogy megmutassák a sport értékeit, ezáltal is bizonyítva, hogy a sport mindenkié.

A sajtótájékoztató Monspart Sarolta, a MOB alelnökének három perces ülőtornájával kezdődött, aki alaposan megmozgatta a jelenlévőket.

Az E.ON Hungária is támogatja a kampányt. Károlyi Zsuzsanna, az E.ON kommunikációs vezetője elmondta, hogy a cég már évek óta elkötelezett támogatója a sportnak, az egészséges életmódnak.

Mihók Ildikó, a Magyar Olimpiai Bizottság marketing igazgatója bejelentette, hogy a most már a szabadidősportért is felelős MOB szintén a kampány mellé állt. Ő elsősorban arra hívta fel a figyelmet, hogy a sportnak számos értéke, például integráló hatása van, s a mozgás egyben örömforrás is az emberek számára. Kiemelte az egészségtudatos gondolkodás fontosságát.
A kampány különlegessége, hogy fenyegetés helyett a sportolás nyújtotta pozitív élményeket hangsúlyozza, például, hogy növeli az önbecsülést, jobb közérzetet és egészségi állapotot biztosít. A tévében és az interneten feltűnő reklámok elsősorban az érzelmekre kívánnak hatni, hogy a kampányhoz csatlakozók büszkeséget és elégedettséget érezzenek a mozgás után. Ugyanakkor a kampány fő üzenete – a heti háromszor egy óra mozgás elegendő – nem támaszt teljesíthetetlen elvárásokat.

A kampányt – listaáron számolva – csaknem egymilliárd forintnyi médiafelületen valósítja meg a Médiaunió Alapítvány, így ez az ország legnagyobb társadalmi célú kampánya 2012-ben. Elemei közt szerepel ingyenes vagy kedvezményes áru edzések megszervezése országszerte, sportszínpad felállítása Budapest egyik forgalmas helyén, fotó-, videó- és cikkíró pályázat. A kampány Facebook-oldala (Facebook.com/3x1ora), illetve honlapja (www.sportolnijo.hu) már csütörtöktől elérhető, május 21-től pedig a kampány első tévé-bejátszása is látható lesz.

A kampány két arca két olimpiai bajnok: Székely Bulcsú vízilabdázó és Pulai Imre kenus.
Természetesen az idei társadalmi célú kampány első szakaszának reklámfilmjeit is bemutatták a résztvevőknek – premier előtt.
Geszti Péter a következő szavakkal zárta a sajtótájékoztatót: „Jobb egészségesen meghalni, mint betegen élni!”