296 kilométer 24 óra alatt, 6 fős csapattal, kétpárevezős hajóban.
Az elszántság megmaradt, (majdnem) minden egyéb feltétel megváltozott.
A rekordkísérlet helyszíne: Budapest, Pünkösdfürdő, Szentendrei-Dunaág 1-6. folyamkilométer között, a „bázis” a Ganz Villamossági Evezős Klub lesz (1039. Bp. Királyok útja 297/b)
Időpontja: 2013. szeptember 28. hajnali 2 órától – szeptember 29. hajnali 2 óráig
A csapat tagjai: Dr. Varga József, Simon Gergely, Tamás Bence, Halupa János, Preil Patrik, Vermes Péter
A helyszínt a Dunai Vízirendészet kérésére kellett megváltoztatni, a Soroksári-Dunán ugyanis este 21 és reggel 6 óra között tilos motorcsónakkal közlekedni, vagyis a kísérő motoros nem tudta volna támogatni az evezősöket.
Az új helyszín a Szentendrei-Dunaág alsó szakasza, ahol egy 10 kilométeres kör lesz a pálya, így sokkal egyszerűbben követhető majd a rekordkísérlet. De nem ez az egyetlen változás.
Az eredetileg tervezett 3 fős kielboat-csapat helyett egy kétpárevezősben 6 versenyző, váltásban teljesíti majd a megváltozott, 295,2 km-es távot. A változtatásra azért volt szükség, mert, bár folyamatosan egyeztettünk a Guinness World Recordsszal, kiderült, hogy az általuk rögzített 10 éves világcsúcsot már megdöntötték, ráadásul egypárban, így a csapatnak is változtatnia kellett.
A fair play szellemében a tájékoztatást a rekordkísérletet végrehajtó holland csapat egyik evezőse adta egy közösségi portálon, de a 2003-as rekord addig még nem dől meg, amíg a hollandok kísérletéről minden hiteles bizonyíték be nem érkezik a Guinnesshez.
Ezért most két rekordot kell a magyar evezősöknek megdönteniük: a régit és újat. A jelenlegi Guinnessrekord megdöntéséhez a fiúknak elég csak 1 méterrel többet evezniük az érvényes csúcsoknál, a fiúk célja természetesen legalább 296 kilométer leevezése, ami a csapat vezetője, Varga József szerint simán teljesíthető. A hitelesítést a Magyar Evezős Szövetség nemzetközi versenybírói végzik majd.
(Forrás: evezős szövetség)