A VISA, mint TOP-partner is fókuszba került a NOB budapesti marketing-szemináriumán

A VISA, mint TOP-partner is fókuszba került a NOB budapesti marketing-szemináriumán

2019. 06. 05.
Megosztás


Szerdán folytatódott a nemzetközi Olimpiai Marketing Szeminárium (Olympic Marketing Seminars) Budapesten. Napirendre kerültek többek közt a bankkártyák kiadásával foglalkozó VISA marketing-vonatkozásai is.

A VISA a Nemzetközi Olimpiai Bizottság partnere 1986 óta, 33 éve támogatója az olimpiai mozgalomnak. A változásokról, a múlt, jelen, jövő vonatkozásairól, a legmodernebb fizetési módokat is ismertetve az amerikai evezős világbajnok, olimpiai ezüstérmes Kate Johnson, a VISA globális szponzorációs marketing alelnöke beszélt. Az előadó a Szerb Olimpiai Bizottsággal való együttműködésről is beszélt.

A szemináriumon a Proctor&Gamble képviseletében az amerikai Kathryn Davies (az Olympic Channel munkatársa, a P&G kommunikációs társvezetője és Alex Malouf (a P&G arab félszigeti kommunikációs menedzsere) a NOB világméretű partneréről beszélt, beavatva a hallgatóságot a brand konyhatitkaiba. A márka reklámjai mindig nagyon emocionálisak, emlékezzünk csak a riói olimpia idején a „Köszi, Anyu!" kisfilmekre. Általában olyan témákat dolgoznak fel, melyek nem hagyják hidegen a társadalmat, fontosságukat nem lehet eléggé hangsúlyozni; ilyen például az óceánok szennyezettsége, vagy a rossz higiénés környezetben élő gyermekek helyzete. Rávilágítottak: ha már népszerűsíteni kell valamit, tehetjük azt úgy is, hogy közben missziót is folytatunk vele, jobbá tesszük a világot.

A panelbeszélgetés témái kiterjedtek a nemzeti olimpiai bizottságok digitális lehetőségeire, az adománygyűjtő projektekre. Ebben olyan szaktekintélyek vettek részt, mint Dejan Kozlina, a Szerb Olimpiai Bizottság marketingmenedzsere, a spanyol Jose Manuel Dominguez, az Olympic Channel üzleti menedzsere, kommunikáció-, média- és marketingszakember, a francia Benjamin Gauthier, a NOB reklámintegrációs vezetője és a szintén francia Anne-Cecile Daulay, a Groupe Royer menedzsere.

A NOB amerikai marketingtréning-menedzsere, Natascha Trittis és a Szlovén Olimpiai Bizottság sportágakért felelős vezetője, Taja Skorc, a tokiói olimpiát népszerűsítő szlovéniai fesztivált mutatta be, emlékeztetve a phjongcshangi téli játékok előtti hasonló eseményre. Az olimpiai fesztivál a csehektől ered. Az ötlet annyira megtetszett a NOB-neak, hogy csináltak belőle egy al-brandet, hasonlóan az olimpia naphoz. A rendezvény lényege, hogy az emberekhez közelebb hozzák az olimpizmust, a sportágakat megismertessék velük. Ezt a rendezvényt mindig a soron következő olimpiához kapcsoltan lehet megrendezni, a játékok előtt, és a NOB áltál létrehozott guideline megengedi, hogy az aktuális olimpia arculati elemeit is fel lehessen használni. Az egybegyűltek cseh és szlovén példákat láthattak, hallhattak.

A szerdai program a domonyi Lázár Lovasparkban ért véget, ahol a résztvevőket Kulcsár Krisztián MOB-elnök és Vékássy Bálint főtitkár is köszöntötte.

A budapesti NOB-szemináriumra 64 ország nemzeti olimpiai bizottságának képviselője érkezett meg, és a meghívott előadókkal együtt közel százan tisztelik meg jelenlétükkel a nemzetközi eseményt. Susanne Daisley Lyons, az idén 125 éves Egyesült Államok Olimpiai Bizottságának (USOC) elnöke is a helyszínen kíséri figyelemmel az informatív előadásokat.

(MOB, fotó: MOB)