Túraautó-vb: elbántak a pazarul rajtoló Michelisz Norberttel

Az egyik leggyorsabb pálya vár Micheliszékre a hétvégén

2013. 05. 15.
Megosztás

Nincs megállás, egy lélegzetvételnyi szünetet követően folytatódik a túraautó-világbajnokság versenysorozata.

A mezőnyre ezúttal a szezon egyik leggyorsabb pályája vár, a Salzburgtól nem messze található Salzburgring. A pálya nem feltétlenül fekszik a Hondának, ugyanis itt a motorerő dominál, így kérdés, hogy Michelisz Norberték mire lehetnek képesek a bivalyerős Chevy-k ellen.

Egy kőkemény sorozat végéhez érkezett a túraautó-világbajnokság mezőnye. A versenyzők Szlovákia és Magyarország után ezúttal Ausztriában mérik össze erejüket, a három viadal között pedig mindössze egy hét pihenő jutott a pilótáknak. Ez a mostani lesz a versenynaptár ötödik versenyhétvégéje, amely azonban veretes múltra nem tekint vissza, hiszen a Salzburgringen csupán tavaly rendeztek WTCC-futamokat.

A pálya 1968-ban épült, hosszú egyenesek és lendületes kanyarok jellemzik. Mindezek azt jelentik, hogy a mezőny ezen a pályán éri el a legnagyobb átlagsebességet egy körön belül. Az osztrák aszfaltcsíkot talán a marokkóihoz lehetne a legjobban hasonlítani, azzal a különbséggel, hogy ez egy épített pálya, így nem falak, hanem bukóterek vannak, tehát féktelen száguldozás várható a hétvégén. Ez persze nem annyira fekszik a Hondáknak, melyek a technikás pályákon abszolút versenyben vannak a sorozatot évek óta domináló Chevrolettekkel. Nem úgy a hosszú egyenesekkel tarkított gyors pályákon, ahol a motorerő, így a végsebesség számít. Az ilyen pályákon egyelőre még a Chevy a jobb, ezt Alessandro Mariani is elismerte és hát ha valaki, akkor ő biztosan tudja miről beszél lévén ő felel a Honda Civic WTCC építéséért és felkészítéséért, mint a JAS Motorsport csapatfőnöke.

A szakember a p1race.hu-nak nyilatkozott még a szlovákiai futamokat követően és elmondta, hogy szerinte a Salzburgringen a Hondák nem lesznek annyira versenyképesek, nem lesz hasonlóan jó a tempójuk, mint a Slovakiaringen vagy a Hungaroringen. Mariani ugyanakkor azt sem felejtette el megemlíteni, hogy ahogy a csapat, úgy az autók is folyamatos fejlődésben vannak, a fejlesztések is folyamatosak, így még ők sem tudják, hogy mi rejlik a versenygépekben. A fentiek is azt mutatják, hogy nagyon nehéz megjósolni, hogy mit várhat Michelisz Norbert és a Zengő Motorsport az osztrák futamtól. A papírforma Chevy uralmat ígér, ám a Salzburgring tavaly is bebizonyította, hogy akár egy kör alatt borulhat minden.

A tavalyi idényben az osztrák nagydíj második futama elképesztő versenyt hozott, a 8. körben Menu kicsúszott, Tarquininek defektje lett, de ő legalább megúszta annyival, hogy sok pozíciót vesztett. Nem úgy Muller és Huff, ők az utolsó körben kaptak defektet. Előbbi visszacsúszott a 8. helyre, Huff bejött másodiknak, a futamot meglepetésre D'Aste nyerte. Michelisz Norbert hatalmasat versenyzett, a mezőny egyetlen magyar pilótája a 15. helyről rajtolva az 5. pozícióban zárt, míg az első futamot a 9. helyen zárta a BMW volánja mögött.

A hétvégi osztrák nagydíj tehát a papírforma szerint nem feltétlenül lesz a Honda versenye, ám Michelisz Norberttől és a Zengő Motorsporttól már számtalanszor láthattuk, hogy lelkesedésükkel és profizmusukkal borítják a papírformát. Remélhetőleg ezúttal sem lesz ez másként.

A Salzburgring:
Elhelyezkedése: Salzburgtól 15-re keletre
A pálya hossza : 4241 m
Versenytáv : 2 x 12 kör

(Forrás: molcsapat.hu)