Pjongcsang 2018: bemutatták a fáklyát, elindult a visszaszámlálás

Az olimpiai jelképek védelmében

2018. 01. 18.
Megosztás


Lassan hagyománnyá válik, hogy az olimpia kapcsán a MOB és az ÖRT közös útmutatója segíti a reklámozókat, és védi az olimpiai jelképeket.

A közelgő téli olimpia kapcsán is aktuális, hogy a reklámozók tisztában legyenek azzal, hogy az „olimpia” szó, és az olimpiai jelképek, szimbólumok jogi védelem alatt állnak, valamint az olimpia eszméjével összefüggő jelképek – többek között az ötkarika, a zászló, olimpiai láng és fáklya, himnusz és a jelmondat – mellett az olimpiai játékokkal kapcsolatos számos kifejezés is védett. Komoly szabályok vonatkoznak továbbá az olimpiai játékokon résztvevők személyének, nevének, képének vagy sportteljesítményének reklámcélokra történő, az olimpia időszaka alatti felhasználására is.

„A MOB és ÖRT együttműködése a 2012-es londoni olimpia előtt kezdődött. A nagy sikerű közös útmutatónkat 2016 után most a közelgő téli olimpia kapcsán aktualizáltuk, hogy ezzel is segítséget nyújtsunk, valamint természetesen az olimpiával kapcsolatos védjegyek jogszerű használatára felhívjuk a figyelmet” - fogalmaz Vékássy Bálint, a MOB főtitkára.

„Lassan hagyománnyá válik az ÖRT részéről, hogy a nagy nemzetközi sportesemények reklámban történő felhasználásáról tájékoztatjuk a reklámszakmát. Nagy öröm számunkra, hogy a MOB most is nyitott és kész az együttműködésre. Biztosak vagyunk abban, hogy az útmutató kellő eligazítást nyújt a szakma számára, hogy elkerülhetők legyenek az esetleges félreértések, kellemetlenségek, hiszen az olimpia és a sportolók megérdemlik a védelmet, a reklámszakma pedig megérdemli, hogy részletes útmutatóval segítsük munkájukat” – teszi hozzá Fazekas Ildikó, az ÖRT főtitkára.

A Nemzetközi Olimpiai Bizottság vonatkozó szabályai alapján készült MOB-ÖRT elvi állásfoglalás innen letölthető. A NOB sajtóorgánumokra, hírszolgáltatókra vonatkozó irányelveit itt találja.

(MOB-ÖRT)