1904 St. Louis
1904 St. Louis
1900 Párizs
1900 Párizs
1908 London
1908 London
1912 Stockholm
1912 Stockholm
1920 Antwerpen
1920 Antwerpen
1924 Párizs
1924 Párizs
1932 Lake Placid
1932 Lake Placid
1928 Amszterdam
1928 Amszterdam
1928 St. Moritz
1928 St. Moritz
1932 Los Angeles
1932 Los Angeles
1936 Berlin
1936 Berlin
1936 Garmisch-Partenkirchen
1936 Garmisch-Partenkirchen
1948 London
1948 London
1948 St. Moritz
1948 St. Moritz
1952 Helsinki
1952 Helsinki
1952 Oslo
1952 Oslo
1956 Melbourne
1956 Melbourne
1956 Cortina d'Ampezzo
1956 Cortina d'Ampezzo
1960 Róma
1960 Róma
1960 Squaw Valley
1960 Squaw Valley
1964 Tokió
1964 Tokió
1964 Innsbruck
1964 Innsbruck
1968 Mexikó
1968 Mexikó
1968 Grenoble
1968 Grenoble
1972 Szapporo
1972 Szapporo
1972 München
1972 München
1976 Montreal
1976 Montreal
1976 Innsbruck
1976 Innsbruck
1988 Szöul
1988 Szöul
1984 Szarajevó
1984 Szarajevó
1980 Moszkva
1980 Moszkva
1980 Lake Placid
1980 Lake Placid
1984 Los Angeles
1984 Los Angeles
1988 Calgary
1988 Calgary
1992 Barcelona
1992 Barcelona
1992 Albertville
1992 Albertville
1994 Lillehammer
1994 Lillehammer
1996 Atlanta
1996 Atlanta
1998 Nagano
1998 Nagano
2000 Sydney
2000 Sydney
2006 Torino
2006 Torino
2008 Peking
2008 Peking
2010 Vancouver
2010 Vancouver
2012 London
2012 London
1904-es Olimpiai küldöttség
1904-es Olimpiai küldöttség
Fuchs Jenő
Fuchs Jenő
1912-es Olimpiai Kardcsapat
1912-es Olimpiai Kardcsapat
Németh Imre
Németh Imre
Papp László
Papp László
Takács Károly
Takács Károly
1896 Athén
1896 Athén
1924 Chamonix
1924 Chamonix
2002 Salt Lake City
2002 Salt Lake City
2004 Athén
2004 Athén
Hajós Alfréd
Hajós Alfréd
1956-os Női kéziszer csapat
1956-os Női kéziszer csapat
Puskás Ferenc
Puskás Ferenc
Balczó András
Balczó András
Magyar Zoltán
Magyar Zoltán
Borkai Zsolt
Borkai Zsolt
Tordasi Ildikó
Tordasi Ildikó
Weisz Richárd
Weisz Richárd
2014 Szochy
2014 Szochy
Bauer Rudolf
Bauer Rudolf
Posta Sándor
Posta Sándor
Tersztyánszky Ödön
Tersztyánszky Ödön
Parti János
Parti János
1964-es Olimpiai labdarúgó válogatott
1964-es Olimpiai labdarúgó válogatott
1968-as Olimpiai párbajtőr csapat
1968-as Olimpiai párbajtőr csapat
Hegedűs Csaba
Hegedűs Csaba
Zsivótzky Gyula
Zsivótzky Gyula
Foltán László
Foltán László
Vaskuti István
Vaskuti István
Varga Károly
Varga Károly
Kovács Ágnes
Kovács Ágnes
Csollány Szilveszter
Csollány Szilveszter
Nagy Tímea
Nagy Tímea
Gyurta Dániel
Gyurta Dániel
Pars Krisztián
Pars Krisztián
Risztov Éva
Risztov Éva
Keleti Ágnes
Keleti Ágnes
Fábián László
Fábián László
Mizsér Attila
Mizsér Attila
Martinek János
Martinek János
Darnyi Tamás
Darnyi Tamás
Szabó Bence
Szabó Bence
Egerszegi Krisztina
Egerszegi Krisztina
Ónodi Henrietta
Ónodi Henrietta
Czene Attila
Czene Attila
Kőbán Rita
Kőbán Rita
Igaly Diána
Igaly Diána
Kammerer Zoltán
Kammerer Zoltán
Storcz Botond
Storcz Botond
Vereckei Ákos
Vereckei Ákos
Dr. Mező Ferenc
Dr. Mező Ferenc
Pelle István
Pelle István
Kabos Endre
Kabos Endre
Csák Ibolya
Csák Ibolya
Horváth Gábor
Horváth Gábor
2008-as Olimpiai bajnok vízilabda csapat
2008-as Olimpiai bajnok vízilabda csapat
Kovács Katalin
Kovács Katalin
Vajda Attila
Vajda Attila
Janics Natasa
Janics Natasa
Fazekas Krisztina
Fazekas Krisztina
Kozák Danuta
Kozák Danuta
Szabó Gabriella
Szabó Gabriella
Kovács Katalin
Kovács Katalin
Berki Krisztián
Berki Krisztián
Szilágyi Áron
Szilágyi Áron
Berczelly Tibor
Berczelly Tibor
Kovács Pál
Kovács Pál
Gerevich Aladár
Gerevich Aladár

Dakar 2013: Címvédés az autósoknál és a motorosnál

PDF letöltés Cikk nyomtatása E-mail

Az autósok között a francia Stéphane Peterhansel, míg a motorosoknál honfitársa, Cyril Despres nyerte meg a Dakar-ralit, így mindkét versenyző megvédte címét.

A szombati záró szakaszon La Serena és Santiago között az autósoknál a spanyol Nani Roma volt a leggyorsabb, míg a motorosok versenyében a portugál Ruben Faria érte el a legjobb időt.
Peterhansel 11. alkalommal - ötször autóval és hatszor motorkerékpáron - nyerte meg a világ legnehezebb és leghosszabb terepversenyét, míg Despres ötödször diadalmaskodott két keréken.

A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős teljesítette a Dakar-rali távját. Újra... Szinte hihetetlen, de mióta a páros együtt versenyez (vagyis 2004 óta), azóta mindig célba ért a világ legnehezebb terepversenyén, s ez a remek sorozat most sem szakadt meg. A pilóta eddigi 12 Dakarjából nyolcszor ért célba, Bunkoczival közösen pedig hétszer. További érdekes statisztikai adat, hogy ők ketten mindannyiszor Opellel teljesítették a távot, csak éppen az első években Fronterával, az utóbbi esztendőkben Antarával, az idén pedig egy vadonatúj Mokkával. A technika tehát remekül vizsgázott.

„Nincs könnyű Dakar, ez sem volt az – minden egyes kilométerén meg kellett küzdeni a célba érkezésért, nagyon boldog vagyok, hogy sikerült, hogy itt vagyunk. Igaz, a legjobb eredményünket, vagyis a huszadik helyet nem sikerült megjavítani, de nem vagyok csalódott, mert nagyon sűrű volt az élmezőny, és szinte alig esett ki valaki. A korábbi Dakarokon ilyen eredménnyel a top tíz közelébe lehetett volna kerülni, most másként alakult. Volt egy-két technikai gondunk, nyilván volt benne vezetői hiba is és egyszer eltévedtünk, de összességében jó Dakart zártunk” – értékelt Szalay Balázs, aki a zárónapra tartogatta idei legjobb részeredményét: a 17. helyen ért célba a 246 kilométeres szelektív szakaszon. Nyilván nem az utolsó néhány kilométeren akarta eldönteni a versenyt, s talán nem is számított rá, hogy még így is pozíciókat nyer, pedig sikerült – a 24. helyen végzett az összetettben.

„Gyors szakasz volt, amelyen kamionokat is előztünk, Lopraisszal például  nagyon megszenvedtünk, jó sokat mentünk a porában, és még akkor sem tudtuk megelőzni, amikor tolatgatott – a kamionok ugyanis elég nehezen fértek el a szűk kanyarokban. Nem volt nehéz szakasz, sőt, az autósok számára kifejezetten élvezetes volt” – mondta Szalay Balázs.  
Navigátora, Bunkoczi László is elégedett volt, s nemcsak a szombati nappal, hanem az egész Dakarral.

„Azt mondják, mindig a hetedik év a kritikus, s bár nekünk ez nem a hetedik évünk volt Balázzsal, de a hetedik Dakarunk, és szerencsére nem történt semmi rossz – itt vagyunk a célban. Ez volt az egyik legnehezebb versenyünk, s személy szerint nekem, navigáció szempontjából is hatalmas kihívást jelentett, úgyhogy elégedett vagyok a végeredménnyel. Most jöhet egy jó vacsora, és szeretném megköszönni a fiúknak, hogy lehetővé tették számunkra az újabb célba érkezést” – mondta Bunkoczi László.

A Darázsi Zsolt, Vörös Ferenc, Szalai Norbert kamionos trió is sikeresen teljesítette a versenytávot, s végül az összetett értékelés 30. helyén fejezte be a Dakar-ralit. Darázsinak nagy kő esett le a szívéről, mert előző nap megint eltört a kamionjában a rugótartó bak, de az MAN így is végigbírta a versenytávot.

„Ma már egyáltalán nem kockáztattam, vagy három vetélytársamat el is engedtem, mert ezen a szakaszon csak bukni lehetett, nyerni nem. Olyan mély szakadékok voltak, hogy csak na... Ráadásul volt elég bajunk, nem elég, hogy pénteken eltört a rugótartó bak, még nekünk is csúsztak a dűnéken. Az egyik versenyzőtársunk úgy gondolta, hamarabb ér fel a dűnére mint mi, és mivel felénk lejtett a pálya, ránk csúsztak” – mondta Darázsi, majd hozzátette, nagyon örül, hogy harmadszorra végre átengedte az Atacama-sivatag. – Így utólag nem volt nehéz ez a Dakar, de az adott napok mindig nehezek voltak, szóval mégiscsak nehéz volt. Ez volt a kilencedik Dakarom, most úgy érzem, jöhet a tizedik...”
Ez végszónak sem rossz egy ilyen nap estéjén...

5. szakasz, La Serena–Santiago Chile (össztáv: 626 km, ebből szelektív szakasz: 346 km)

Autósok: 1. Nani Roma, Michel Périn (spanyol, francia, Mini All4) 1:41:10, 2. Terranova, Fiuza (argentin, BMW X3) 13 másodperc hátrány, 3. Alvarez, Graue (argentin, Toyota Hilux) 31 mp h., …17. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 13:30 p h., ...79. Pócsik László, Farkas Nándor, Szaller Zoltán (magyar, Toyota Landcruiser) 55:27 p h., 80. Sebestyén Sándor, Bognár József (magyar, Toyota Landcruiser) 55:53 p h.

Motorosok: 1. Chaleco López Contardo (chilei, KTM) 1:42:37, 2. Faria (portugál, KTM) 29 mp h., 3. Barreda Bort (spanyol, Husqvarna) 37 mp h.

Kamionosok: 1. Pieter Versluis, Harry Schuurmans, Jurgen Damen (holland, MAN) 2:02:40, 2. De Rooy, Colsoul, Rodewald (holland, Iveco) 2:04 p h., 3. Biasion, Huisman, Albiero (olasz, Iveco) 2:17 p h., ...33. Darázsi Zsolt, Vörös Ferenc, Szalai Norbert (magyar, MAN) 29:10 p h.

A végeredmény.

Autósok: 1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (francia, Mini All4) 38:22:39, 2. De Villiers, Von Zitzewitz (dél-afrikai, német, Toyota Hilux) 42:22 p h., 3. Novickij, Zsilcov (orosz, Mini All4) 1:28:22 ó h., ...24. Szalay, Bunkoczi 11:58:28 ó h., ...72. Sebestyén, Bognár 35:50:31 ó h., ...74. Pócsik, Farkas, Szaller 36:01:21 ó h.

Motorosok: 1. Cyril Despres (francia, KTM) 43:24:22, 2. Faria 10:43 p h., 3. López Contardo 18:48 p h.

Kamionosok: 1. Eduard Nyikoljaev, Szergej Szavoszytin, Vlagyimir Ribakov (orosz, Kamaz) 39:41:43, 2. Margyejev, Beljajev, Mirnij (orosz, Kamaz) 37:10 p h., 3. Karginov, Devjatkin, Mokejev (orosz, Kamaz) 37:57 p h., ...30. Darázsi, Vörös, Szalai 20:54:43 ó h.

A Peruból január 5-én indult viadal mintegy 8400 kilométeres távjának 153 autó, 183 motorkerékpár, 75 kamion és 38 quad vágott neki. A résztvevők Argentína érintésével jutottak el Chile fővárosába, Santiagóba.

(Forrás: dakar.hu)

TOKIÓ 2020 HIVATALOS JEGYÉRTÉKESÍTÉS

90+1 – Boldog szülinapot Olga néni!

Kilencvenegy éves Tass Olga, a melbourne-i olimpián aranyérmet szerzett kéziszercsapatunk tagja. Eltelt egy év, és Olga még mindig folytatja. Olimpi...

90+1 – Boldog szülinapot Olga néni!

A tokiói olimpia elhalasztásával kapcsolatban adott interjút a MOB elnöke és főtitkára

Miután a koronavírus-járvány világméretű terjedését követően a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) március 24-én bejelentette a 2020-as tokiói olimpia...

A tokiói olimpia elhalasztásával kapcsolatban adott interjút a MOB elnöke és főtitkára

Ez nem 1984, avagy jövőre veletek Tokióban!

  Az eddigi 126 év során csak világháborúk miatt maradt el olimpia. Voltak ugyan bojkottált játékok, de most történt először, hogy egy világjárvány...

Ez nem 1984, avagy jövőre veletek Tokióban!

"Mindenkire szükség lesz, hogy az olimpia a béke jelképévé váljon"

Thomas Bach, a NOB elnöke a szerdai, médiának szóló telekonferencián hangsúlyozta, hogy egy efféle példa nélküli kihívás közepette az elhalasztott 2...

Közlemény

Március 24-én a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (IOC), a Tokió2020 Szervezőbizottság és a japán kormány megegyeztek abban, hogy a koronavírus által okoz...

Közlemény

A NOB és a tokiói szervezőbizottság közös közleményt adott ki

Thomas Bach, a Nemzetközi Olimpiai Bizottság elnöke, valamint Sinzó Abe japán miniszterelnök kedd reggeli konferenciahívásán a folyamatosan változó he...

A NOB és a tokiói szervezőbizottság közös közleményt adott ki

Megjelent a Magyar Sportcsillagok Ösztöndíjprogram 2019/20-as tanév II. félévének pályázati kiírása

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma kiírta a Magyar Sportcsillagok Ösztöndíjprogram 2019/2020 tanév II. félévre vonatkozó pályázatát.Az Ösztöndíjra az...

Megjelent a Magyar Sportcsillagok Ösztöndíjprogram 2019/20-as tanév II. félévének pályázati kiírása

Tájékoztató információk a koronavírussal kapcsolatban

A Magyar Olimpiai Bizottság Orvosi Bizottságának közvetítésével egészségügyi vonatkozású információkat osztunk meg az alábbiakban, tájékoztató jellegg...

Tájékoztató információk a koronavírussal kapcsolatban

Huszáros lendülettel – 93 éves Benedek Gábor

Hadapródból lett a sportág első magyar világbajnok, aki az ötkarikás játékokról se tért haza üres kézzel. Haza szeretete ’56-ban visszahozta, ám jó ...

Huszáros lendülettel – 93 éves Benedek Gábor

Olimpiai érmeink

A magyar sportolók által eddig nyert

arany, ezüst és bronzérmek száma:


177 151 174



Születésnapok ma

Partnereink

NKM Toyota logó

Scitec      Scitec Institute

Olympic worldwide partners

Coca-ColaAlibaba groupBridgestoneDow PanasonicP&GsamsungToyotaVisa

Facebook
Instagram
Rss
YouTube