Magyarország olimpiai kvalifikációs kajak-kenu-vb-t rendezne

Kozák Danuta két aranyéremmel tért vissza a világbajnokságon

2018. 08. 25.
Megosztás

Szombaton 9 fináléval - ebből 5 olimpiai távú - folytatódott a kajak-kenu világbajnokság a portugáliai Montemor-o-Velhoban. Valamennyi döntőben volt magyar induló.

Az ötszörös olimpiai bajnok kajakos, Kozák Danuta emlékezetesen tért vissza a világbajnoki mezőnybe: egy óra alatt két aranyérmet is nyert olimpiai távon.

A nap első fináléjában K-1 500m-en, közel egy hajóhosszal győzte le új-zélandi riválisát Lisa Carringtont, majd részt vett a szám eredményhirdetésén, és indult is Kárász Annával a K-2 500 méter rajtjához.

A párosok fináléja igen szorosan alakult, a magyar duó 26 ezreddel előzte meg az új-zélandiakat. A páros eredményhirdetése után Kozák Danuta felszabadultan nyilatkozott. "Egyesben éreztem, hogy Lisa lerajtolt, talán a 200-as indításnál jöttem fel rá, de őszintén szólva nem figyeltem őt, inkább arra koncentráltam, hogy maximális pályát menjek - mondta az MTI-nek. - Egy kicsit zavart, hogy mivel irreális oldalszélre készültünk, a középfutamban úgy mentem, hogy inkább szélső pályára kerüljek, ehhez képest most inkább szembeszél volt, s egy számomra szokatlan pályán kellett eveznem. Ez kissé el is vette a fókuszt, talán ez hiányzott egy kicsit az egyes pályámból. A két szám között kevés volt az idő, de pont meg lehetett oldani. Köszönöm mindenkinek, aki segített, az edzők, a technikai stáb, Anna, mindenki azon volt, hogy a legprofibb módon oldjuk meg ezt a helyzetet, szerintem ez sikerült. Örülök, hogy meg is lett az eredménye" - fogalmazott.

A páros fináléról azt mondta, hogy a szokott taktikájukkal versenyeztek - azt azonban nem árulta el, hogy az miből is állt -, s az erős szembeszél ellenére is meg tudták valósítani, amit elterveztek.

"Csak a mérlegelésnél tudtuk meg, hogy mi nyertünk, a befutó után én azt hittem, második helyen zártunk" - tette még hozzá.

A további olimpiai számokban versenyzőink nem tudtak felállni a dobogóra. Kopasz Bálint a végén jól hajrázott K-1 1000m-en, de végül közel 7 tizeddel lemaradt a dobogóról, a negyedik helyen ért a célba. Balla Virág C-1 200m-en az ötödik, Bodonyi András C-1 1000m-en a hetedik hellyel kellett, hogy megelégedjen.

A nem olimpiai K-2 200m-en a Balaska Márk, Birkás Balázs kajakos duó szerezte a nap harmadik magyar aranyérmét, ezzel megvédve tavalyi elsőségét. "Sokkal jobban mentünk most, mint az előfutamban, a rajtot nagyon jól elkaptuk, a közepe is jó volt, s bár egy pici maradt ebben a pályában, majdnem tökéletes volt" - mondta a távirati irodának Birkás, aki később még 200 egyesben is versenyez majd a vb-n.

Balaska hozzátette: mindig a pillanatnyi koncentrációtól függ, hogy hogyan sikerül a rajt, most pedig úgy érezte, százszázalékosan tudtak összpontosítani, ennek volt köszönhető ez a parádés kezdés a döntőben. "Ezzel együtt nem volt tökéletes a mai verseny, ezt inkább akaratból oldottuk meg, ami nem baj, de tudunk ennél jobbat is" - fogalmazott. A jövővel kapcsolatban azt mondta: szeretnének olimpiai számban is versenyezni, jövőre bekerülni az 500-as négyesbe, de a 200 párost sem "engedik el". "Jövőre Szegeden lesz a világbajnokság, hazai közönség előtt jó lenne egy érmet behúzni" - jelentette ki.

A további három fináléban Hagymási Réka, Szabó Ágnes (K-2 200m) nem tudta megvédeni elmúlt évi aranyérmét, negyedik lett. A Tóth Dávid, Ilyés Róbert, Bogár Gábor, Ceiner Benjámin (K-4 1000m) a hatodik, míg a Kiss Balázs, Kiss Tamás, Sarudi Pál, Takács Mihály (C-4 500m) a nyolcadik helyen végzett.

A vasárnapi zárónapon 13 döntőt rendeznek a világbajnokságon, benne 5 olimpiai versenyszámmal. A két magyar kajak négyes 500m-en, továbbá a Balla Virág, Takács Kincső kenus duó szintén 500m-en éremért küzdhet.

A 200 és 500 méteres döntőket 13.00, az 5000 méteres finálékat 16.00 órakor rendezik.

Az eredményeket itt on-line nyomon követhetik.

A pénteki magyar döntőkről itt olvashat.

(MOB-MTI, fotók: MTI/Kovács Tamás)