1904 St. Louis
1904 St. Louis
1900 Párizs
1900 Párizs
1908 London
1908 London
1912 Stockholm
1912 Stockholm
1920 Antwerpen
1920 Antwerpen
1924 Párizs
1924 Párizs
1932 Lake Placid
1932 Lake Placid
1928 Amszterdam
1928 Amszterdam
1928 St. Moritz
1928 St. Moritz
1932 Los Angeles
1932 Los Angeles
1936 Berlin
1936 Berlin
1936 Garmisch-Partenkirchen
1936 Garmisch-Partenkirchen
1948 London
1948 London
1948 St. Moritz
1948 St. Moritz
1952 Helsinki
1952 Helsinki
1952 Oslo
1952 Oslo
1956 Melbourne
1956 Melbourne
1956 Cortina d'Ampezzo
1956 Cortina d'Ampezzo
1960 Róma
1960 Róma
1960 Squaw Valley
1960 Squaw Valley
1964 Tokió
1964 Tokió
1964 Innsbruck
1964 Innsbruck
1968 Mexikó
1968 Mexikó
1968 Grenoble
1968 Grenoble
1972 Szapporo
1972 Szapporo
1972 München
1972 München
1976 Montreal
1976 Montreal
1976 Innsbruck
1976 Innsbruck
1988 Szöul
1988 Szöul
1984 Szarajevó
1984 Szarajevó
1980 Moszkva
1980 Moszkva
1980 Lake Placid
1980 Lake Placid
1984 Los Angeles
1984 Los Angeles
1988 Calgary
1988 Calgary
1992 Barcelona
1992 Barcelona
1992 Albertville
1992 Albertville
1994 Lillehammer
1994 Lillehammer
1996 Atlanta
1996 Atlanta
1998 Nagano
1998 Nagano
2000 Sydney
2000 Sydney
2006 Torino
2006 Torino
2008 Peking
2008 Peking
2010 Vancouver
2010 Vancouver
2012 London
2012 London
1904-es Olimpiai küldöttség
1904-es Olimpiai küldöttség
Fuchs Jenő
Fuchs Jenő
1912-es Olimpiai Kardcsapat
1912-es Olimpiai Kardcsapat
Németh Imre
Németh Imre
Papp László
Papp László
Takács Károly
Takács Károly
1896 Athén
1896 Athén
1924 Chamonix
1924 Chamonix
2002 Salt Lake City
2002 Salt Lake City
2004 Athén
2004 Athén
Hajós Alfréd
Hajós Alfréd
1956-os Női kéziszer csapat
1956-os Női kéziszer csapat
Puskás Ferenc
Puskás Ferenc
Balczó András
Balczó András
Magyar Zoltán
Magyar Zoltán
Borkai Zsolt
Borkai Zsolt
Tordasi Ildikó
Tordasi Ildikó
Weisz Richárd
Weisz Richárd
2014 Szochy
2014 Szochy
Bauer Rudolf
Bauer Rudolf
Posta Sándor
Posta Sándor
Tersztyánszky Ödön
Tersztyánszky Ödön
Parti János
Parti János
1964-es Olimpiai labdarúgó válogatott
1964-es Olimpiai labdarúgó válogatott
1968-as Olimpiai párbajtőr csapat
1968-as Olimpiai párbajtőr csapat
Hegedűs Csaba
Hegedűs Csaba
Zsivótzky Gyula
Zsivótzky Gyula
Foltán László
Foltán László
Vaskuti István
Vaskuti István
Varga Károly
Varga Károly
Kovács Ágnes
Kovács Ágnes
Csollány Szilveszter
Csollány Szilveszter
Nagy Tímea
Nagy Tímea
Gyurta Dániel
Gyurta Dániel
Pars Krisztián
Pars Krisztián
Risztov Éva
Risztov Éva
Keleti Ágnes
Keleti Ágnes
Fábián László
Fábián László
Mizsér Attila
Mizsér Attila
Martinek János
Martinek János
Darnyi Tamás
Darnyi Tamás
Szabó Bence
Szabó Bence
Egerszegi Krisztina
Egerszegi Krisztina
Ónodi Henrietta
Ónodi Henrietta
Czene Attila
Czene Attila
Kőbán Rita
Kőbán Rita
Igaly Diána
Igaly Diána
Kammerer Zoltán
Kammerer Zoltán
Storcz Botond
Storcz Botond
Vereckei Ákos
Vereckei Ákos
Dr. Mező Ferenc
Dr. Mező Ferenc
Pelle István
Pelle István
Kabos Endre
Kabos Endre
Csák Ibolya
Csák Ibolya
Horváth Gábor
Horváth Gábor
2008-as Olimpiai bajnok vízilabda csapat
2008-as Olimpiai bajnok vízilabda csapat
Kovács Katalin
Kovács Katalin
Vajda Attila
Vajda Attila
Janics Natasa
Janics Natasa
Fazekas Krisztina
Fazekas Krisztina
Kozák Danuta
Kozák Danuta
Szabó Gabriella
Szabó Gabriella
Kovács Katalin
Kovács Katalin
Berki Krisztián
Berki Krisztián
Szilágyi Áron
Szilágyi Áron
Berczelly Tibor
Berczelly Tibor
Kovács Pál
Kovács Pál
Gerevich Aladár
Gerevich Aladár

Mennyi? Harminc!

PDF letöltés Cikk nyomtatása E-mail

Harminc év nagy idő. Főleg egy versenypálya életében, amelyet éppen ennyi ideje kezdtek építeni, s amelyen immár a 30. Formula–1-es Magyar Nagydíjat tartották meg 2015-ben. A Hungaroring ünnepelt – méghozzá a szezon idei legjobb versenyével. De tulajdonképpen az egész év jubileumi hangulatban telt (elég csak pluszban Michelisz Norbert vagy Kiss Norbert mogyoródi sikereit említeni), hiszen az idén is a magyar pályán rendezték a legtöbb nemzetközi viadalt. Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója elégedett az idei évvel. Tóth Anita, Sport 2015 évkönyvben megjelent interjúja következik...

Harminc Magyar Nagydíj. Szép kerek szám…

Büszkék is vagyunk rá, és szerintem méltóképpen meg is ünnepeltük – mondta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, olimpiai bajnok kajakos, a MOB elnökségének tagja.

Mennyire nehéz ilyen hosszú ideig bent maradni a száguldó cirkuszban?

Nem könnyű. Méghozzá azért, mert feltörekvő, a sorozatba igyekvő országok semennyi pénzt nem sajnálnak, hogy futamot rendezzenek. S ha Baku vagy éppen az Emírségek kétszer annyit fizetnek, mint az eddigi pályák, akkor jövőre már ott rendeznek futamot. Kiélezett küzdelem zajlik.

Mi szól mellettünk ebben a csatában?

Az mindenképp, hogy Ecclestone úr személyesen is alaposan megküzdött ezért a pályáért annak idején, kötődik hozzá. Másrészt az elmúlt harminc évben a mindenkori magyar kormány korrekt partnere volt a Nemzetközi Automobil Szövetségnek és a jogtulajdonosnak – mindig időben fizetett. És hát nem utolsó szempont, hogy sportszakmai csapatunk az egyik legprofibb a világon. Ahol új pályát építenek, oda őket hívják oktatni, és amikor a mezőny megérkezik a Hungaroringre, mindenki megnyugszik, mert tudják, hogy itt szakmailag semmi gond nem lesz.

No és ott van Budapest közelsége is, amit mindig említünk.

Igen, a fővárosunk gyönyörű, a csapatok imádnak itt időt tölteni, hiszen ez az a város, ahol mindig talál jó programot az ember.

A fentiek figyelembe vételével nehéz alkudozni? Kér például extrákat a jogtulajdonos?

A pálya műszaki állapota szempontjából velünk egészen biztosan elnézőbbek, mint bárki mással – a személyes kapcsolat és Gerstl Péter személye nagyon sokat számít. No meg az is, hogy tudják, a végén minden problémát megoldunk. Ha nem is pénzzel, de fifikával, leleményességgel, magyaros virtussal…

Ecclestone úr ezt értékeli?

Persze! És tökéletesen tisztában van a lehetőségeinkkel is. Amikor először találkoztam vele – Frank Tamással utaztunk el Abu-Dzabiba –, lenézett a főépület tetején felépített VIP-teraszról, és azt mondta, na, elnök úr, két év múlva ugyanilyen szállodát szeretnék látni a Hungaroringen is, és a mögöttünk álló, csodálatos luxushotelre mutatott. Néhány másodperc múlva pedig elnevette magát. Mondom, ismeri a lehetőségeinket.

Ennek ellenére az újraaszfaltozást már nem lehetett tovább halogatni, ugye?

Azt már nem. Évek óta meg kellene csinálni, hiszen az aszfalt nagy része harmincéves, úgyhogy most el is kezdtük. A munkálatok során felmarják az aszfaltcsík felső, úgynevezett kopórétegét és kicserélik a rázóköveket. A 2016-os áprilisi, túraautó-világbajnoki futam lesz az első nemzetközi verseny az új aszfalton, amelyet természetesen már korábban szeretnénk tesztelni. A négyes és a tizenegyes kanyarba speciális, dupla szélességű rázókő kerül a nemzetközi szövetség kérésére, amely kiváltja a rázókő-műfű kombinációt, és kedvez a motorosoknak.

Saját erőből építkeznek?

Pontosítanék: saját erőből aszfaltozunk. A Ring megerősödött annyira, hogy finanszírozni tud egy ilyen projektet, de a nagyobb fejlesztéshez már állami szerepvállalás szükséges. Az idei nagydíjhétvégén bemutattuk Ecclestone úrnak a globális, motorizációs központról szóló terveinket, amelyek lehetővé tennék, hogy egész évben nyitva álljon a pálya, afféle látogatóközpontként üzemeljen. De ezt önerőből már nem tudjuk megvalósítani.

Ha egy csettintéssel bármit megváltoztathatna a pályán, mi lenne az?

A tanulmány megmutatta, hogy mindent le kell bontani…

Akkor úgy kérdezem: min változtatna legelőször?

A lelátókat cserélném le. Ha azt mondjuk, hogy harminc év alatt elfáradt a pályacsíkon az aszfalt, mit mondjunk a fa lelátókra?!

Ha arra kérném, hogy sport és üzleti szempontból egyaránt értékelje az évet, mit mondana?

Anyagilag és szakmailag sem lehet okunk a panaszra, s nem csupán azért, mert az F1-es futamunk a 2015-ös év legjobbja volt, hanem mert az összes többi rendezvényünk is jól sikerült. Elég csak a Michelisz Norbira és a túraautó-vb-futamra vagy az Európa-bajnoki címet azóta másodszor is megszerző Kiss Norbi által fémjelzett kamionos kontinensbajnoki viadalra gondolni. És akkor még nem is beszéltem a pályán kívüli rendezvényeinkről: a Nagy Futamról vagy a Red Bull Air Race-ről.

Utóbbiak miért fontosak?

Az Air Race-t kormányfeladatként kaptuk, mert országimázs szempontjából nagyon fontos, és hasonló tömegeket vonz, mint az F1. A Nagy Futam pedig azért lényeges számunkra, mert általa közelebb hozhatjuk az autósportot az emberekhez, és mert turisztikai szempontból is remek lehetőség.

A mi pályánkon rendezik a legtöbb világsorozatot éves szinten. Van személyes kedvence?

A túraautó-világbajnoki futam évek óta nagyon népszerű a hazai szurkolók körében, Michelisz Norbi sikerei pedig még csak rátesznek egy lapáttal, a 2015-ben először érkező kamionos mezőny pedig azért volt vonzó, mert ezeket a monstrumokat száguldás közben látni még azok számára is nagy élményt jelent, akik talán nem is vonzódnak annyira a technikai sportokhoz.

Ezek a sorozatok mind jönnek 2016-ban is?

Persze! És Formula–1-ben már a 2021 utáni hosszabbításról is tárgyalunk. Készen állunk az újabb harminc évre…

  

Elkezdődött a felújítás!

Elkezdődött. Évek óta vártunk rá (s még jobban a versenyzők), hogy új aszfalt borítsa a Hungaroring pályacsíkját – bár hepehupás felület ide vagy oda, az utóbbi két évben minden kétséget kizáróan a mi futamunk volt az év versenye. Ettől függetlenül a munkálatokat már nem lehetett halogatni, így szeptemberben elkezdődött az újraaszfaltozás, amelynek során felhasználnak: 2300 köbméter aszfaltot, 3970 méternyi szegélyt, 7500 darab vízelvezető szegélyt, 2400 darab rázókőelemet. Ezen felül 52 ezer négyzetméteren füvesítenek, 1680 négyzetméteren festik le a burkolatot és 3852 méteren a szegélykövet, 213 méter hosszan építenek gumifalat és 454 méteren szalagkorlátot – a felújítás első lépésének összköltsége pedig előreláthatólag több mint 500 millió forintra rúg majd, amelyet saját forrásból végez el a Hungaroring.   

Jubileum – extrákkal 

A bajnokok fala volt az első meglepetés. A főépülethez vezető alagút (amelyen a versenyzők nagy része is megközelíti a depót) új dizájnt kapott. Az egyik oldalon nemzeti színekben pompázott, a másikon a 29 győztes fotója szerepelt. A mezőny pedig imádta. Aki itt volt a hungaroringi bajnokok közül, aláírta – vasárnap délután még Sebastian Vettel is, akinek portréja természetesen a leintés után azonnal felkerült a falra. Eddig nem sikerült itt nyernie – még a Red Bull legerősebb éveiben sem –, most ezt a hézagot is kitöltötte. És amikor megemlítette, hogy évekig hajtott az itteni gyönyörű, porcelán serlegre, ehhez képest most nem azt kapott, a Hungaroring elnök-vezérigazgatója hozatott neki egyet a pálya „titkos raktárából”. Teljes volt az öröm. Mint ahogyan teljes volt szombat este, a pályán megtartott fogadáson is, ahol a sportszakmai személyzet, a pályán dolgozók és a média munkatársai vehettek át elismeréseket – sokan harmincéves munkájuk elismeréseként…

Magyar sikerek itthon

Nagy ritkán, de vannak olyan napok, amikor minden úgy alakul, ahogy az ember szeretné. Nos, a magyar autósport-rajongók szempontjából a Hungaroringen három ilyen nap is volt. Az egyik a túraautó-világbajnokság versenynapja, amelyen 35 ezer ember tombolása közepette Michelisz Norbert megnyerte a második futamot, és 2012 után újra neki szólt a magyar Himnusz a Ringen.

„Mindenki ilyen napról álmodik... Minden egyes alkalommal, amikor átmentem a célvonalon, vettem egy nagy levegőt. Nem akartam, de nem tudtam megállni, hogy ne számoljam a köröket, közben pedig láttam, hogy a közönség állva biztat. Nem hallottam, de a szemem sarkából láttam őket. Olyan ez, mint egy álom, és nagyon örülök, hogy megálmodhattam” – nyilatkozta Michelisz.

A következő, magyar szempontból zseniális hétvégére már szeptemberben került sor – a Hungaroringre 25 év után visszatérő kamionos Eb-futamon, amelyen Kiss Norbert mind a négy verseny után felállhatott a dobogóra, s kétszer győztesként. Úgy játszott a mezőnnyel, mint macska az egérrel. „Nincs könnyű verseny, mert ebben a sportban bármi megtörténhet, és annak az ellenkezője is. Leírhatatlanul jó érzés volt a Ringen, hazai közönség előtt versenyezni és nyerni, az, hogy a sikeres és sikertelen évek után ott lehettünk, és érezhettük, hogy ennyien szeretnek minket” – nyilatkozta Kiss.

(Sport 2015/Tóth Anita, fotó: MOB/Szalmás Péter)

 

 

 

 

A Magyar Olimpiai Bizottság közleménye

A Magyar Olimpiai Bizottság az alábbi közleményt adja ki 2017. január 18-án.2017. február 12–17. között a törökországi Erzurumban kerül megrendezésre ...

A Magyar Olimpiai Bizottság közleménye

Február harmadikán vesznek végső búcsút Kovács Barnabástól

Február harmadikán, pénteken 9.45-kor vesznek végső búcsút az Óbudai Temetőben a január elsején tragikus autóbalesetben elhunyt Kovács Barnabástól, az...

Február harmadikán vesznek végső búcsút Kovács Barnabástól

Budapest 2024: Egyre többen támogatják az olimpiai pályázatot

A legfrissebb közvélemény-kutatás szerint a magyar lakosság közel kétharmada (63 százalék) támogatja a 2024-es magyar olimpiai és paralimpiai pályázat...

Budapest 2024: Egyre többen támogatják az olimpiai pályázatot

Liu Shaolin Sándor - A történelemíró

Azt mondja, olyan jól cseng a neve, hogy nem cserélné le semmilyen becenévre vagy „márkanévre”: a Liu Shaolin Sándorra éppen elég sokan felkapják a fe...

Liu Shaolin Sándor - A történelemíró

Gyurta Dánielt edzője a tabletjével a víz alatt is szemmel tartja

Gyurta Dániel az egész 2016-os esztendőre keserű és nehezen elsimítható kudarchalmazként tekintene vissza, ha az olimpiai játékok végén nem választják...

Gyurta Dánielt edzője a tabletjével a víz alatt is szemmel tartja

Rövidpályás gyorskorcsolya: Budapest rendezi az első olimpiai kvalifikációs versenyt

Hétfőn hazaérkezett a rövidpályás gyorskorcsolya-válogatott a torinói Európa-bajnokságról, ahol sportolóink 1 arany- és 5 ezüstérmet nyertek. Ez minde...

Rövidpályás gyorskorcsolya: Budapest rendezi az első olimpiai kvalifikációs versenyt

A magyar síugró túl van a rehabilitáción, célja a pjongcsangi olimpia

Az ifjúsági olimpikon síugró Vörös Virág a sérülését követően túl van a rehabilitáción, a kőszegi sportoló Molnár Lászlóval újra készül a versenyekre;...

A magyar síugró túl van a rehabilitáción, célja a pjongcsangi olimpia

Három olimpiai bajnokot fosztottak meg címétől

Az Agenda 2020 iránymutatásának megfelelően tovább folytatja doppingellenes harcát a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB), amely három pekingi olimpiai...

Három olimpiai bajnokot fosztottak meg címétől

Megműtötték Miklós Edit mindkét térdét

Több órás műtétet hajtottak végre vasárnap éjjel Miklós Edit térdein az ausztriai Innsbruck melletti magánklinikán, miután az orvosok szalagszakadást,...

Megműtötték Miklós Edit mindkét térdét

Sportnaptár

Hírlevél feliratkozás

Olimpiai érmeink

A magyar sportolók által eddig nyert

arany, ezüst és bronzérmek száma:


176 151 174



Platina fokozatú támogatók

 

 

Olympic Worldwide partners

Gyémánt fokozatú támogatók

Partnerek

Arany fokozatú támogatók

Facebook
Rss
YouTube