1904 St. Louis
1904 St. Louis
1900 Párizs
1900 Párizs
1908 London
1908 London
1912 Stockholm
1912 Stockholm
1920 Antwerpen
1920 Antwerpen
1924 Párizs
1924 Párizs
1932 Lake Placid
1932 Lake Placid
1928 Amszterdam
1928 Amszterdam
1928 St. Moritz
1928 St. Moritz
1932 Los Angeles
1932 Los Angeles
1936 Berlin
1936 Berlin
1936 Garmisch-Partenkirchen
1936 Garmisch-Partenkirchen
1948 London
1948 London
1948 St. Moritz
1948 St. Moritz
1952 Helsinki
1952 Helsinki
1952 Oslo
1952 Oslo
1956 Melbourne
1956 Melbourne
1956 Cortina d'Ampezzo
1956 Cortina d'Ampezzo
1960 Róma
1960 Róma
1960 Squaw Valley
1960 Squaw Valley
1964 Tokió
1964 Tokió
1964 Innsbruck
1964 Innsbruck
1968 Mexikó
1968 Mexikó
1968 Grenoble
1968 Grenoble
1972 Szapporo
1972 Szapporo
1972 München
1972 München
1976 Montreal
1976 Montreal
1976 Innsbruck
1976 Innsbruck
1988 Szöul
1988 Szöul
1984 Szarajevó
1984 Szarajevó
1980 Moszkva
1980 Moszkva
1980 Lake Placid
1980 Lake Placid
1984 Los Angeles
1984 Los Angeles
1988 Calgary
1988 Calgary
1992 Barcelona
1992 Barcelona
1992 Albertville
1992 Albertville
1994 Lillehammer
1994 Lillehammer
1996 Atlanta
1996 Atlanta
1998 Nagano
1998 Nagano
2000 Sydney
2000 Sydney
2006 Torino
2006 Torino
2008 Peking
2008 Peking
2010 Vancouver
2010 Vancouver
2012 London
2012 London
1904-es Olimpiai küldöttség
1904-es Olimpiai küldöttség
Fuchs Jenő
Fuchs Jenő
1912-es Olimpiai Kardcsapat
1912-es Olimpiai Kardcsapat
Németh Imre
Németh Imre
Papp László
Papp László
Takács Károly
Takács Károly
1896 Athén
1896 Athén
1924 Chamonix
1924 Chamonix
2002 Salt Lake City
2002 Salt Lake City
2004 Athén
2004 Athén
Hajós Alfréd
Hajós Alfréd
1956-os Női kéziszer csapat
1956-os Női kéziszer csapat
Puskás Ferenc
Puskás Ferenc
Balczó András
Balczó András
Magyar Zoltán
Magyar Zoltán
Borkai Zsolt
Borkai Zsolt
Tordasi Ildikó
Tordasi Ildikó
Weisz Richárd
Weisz Richárd
2014 Szochy
2014 Szochy
Bauer Rudolf
Bauer Rudolf
Posta Sándor
Posta Sándor
Tersztyánszky Ödön
Tersztyánszky Ödön
Parti János
Parti János
1964-es Olimpiai labdarúgó válogatott
1964-es Olimpiai labdarúgó válogatott
1968-as Olimpiai párbajtőr csapat
1968-as Olimpiai párbajtőr csapat
Hegedűs Csaba
Hegedűs Csaba
Zsivótzky Gyula
Zsivótzky Gyula
Foltán László
Foltán László
Vaskuti István
Vaskuti István
Varga Károly
Varga Károly
Kovács Ágnes
Kovács Ágnes
Csollány Szilveszter
Csollány Szilveszter
Nagy Tímea
Nagy Tímea
Gyurta Dániel
Gyurta Dániel
Pars Krisztián
Pars Krisztián
Risztov Éva
Risztov Éva
Keleti Ágnes
Keleti Ágnes
Fábián László
Fábián László
Mizsér Attila
Mizsér Attila
Martinek János
Martinek János
Darnyi Tamás
Darnyi Tamás
Szabó Bence
Szabó Bence
Egerszegi Krisztina
Egerszegi Krisztina
Ónodi Henrietta
Ónodi Henrietta
Czene Attila
Czene Attila
Kőbán Rita
Kőbán Rita
Igaly Diána
Igaly Diána
Kammerer Zoltán
Kammerer Zoltán
Storcz Botond
Storcz Botond
Vereckei Ákos
Vereckei Ákos
Dr. Mező Ferenc
Dr. Mező Ferenc
Pelle István
Pelle István
Kabos Endre
Kabos Endre
Csák Ibolya
Csák Ibolya
Horváth Gábor
Horváth Gábor
2008-as Olimpiai bajnok vízilabda csapat
2008-as Olimpiai bajnok vízilabda csapat
Kovács Katalin
Kovács Katalin
Vajda Attila
Vajda Attila
Janics Natasa
Janics Natasa
Fazekas Krisztina
Fazekas Krisztina
Kozák Danuta
Kozák Danuta
Szabó Gabriella
Szabó Gabriella
Kovács Katalin
Kovács Katalin
Berki Krisztián
Berki Krisztián
Szilágyi Áron
Szilágyi Áron
Berczelly Tibor
Berczelly Tibor
Kovács Pál
Kovács Pál
Gerevich Aladár
Gerevich Aladár

Mennyi? Harminc!

PDF letöltés Cikk nyomtatása E-mail

Harminc év nagy idő. Főleg egy versenypálya életében, amelyet éppen ennyi ideje kezdtek építeni, s amelyen immár a 30. Formula–1-es Magyar Nagydíjat tartották meg 2015-ben. A Hungaroring ünnepelt – méghozzá a szezon idei legjobb versenyével. De tulajdonképpen az egész év jubileumi hangulatban telt (elég csak pluszban Michelisz Norbert vagy Kiss Norbert mogyoródi sikereit említeni), hiszen az idén is a magyar pályán rendezték a legtöbb nemzetközi viadalt. Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója elégedett az idei évvel. Tóth Anita, Sport 2015 évkönyvben megjelent interjúja következik...

Harminc Magyar Nagydíj. Szép kerek szám…

Büszkék is vagyunk rá, és szerintem méltóképpen meg is ünnepeltük – mondta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, olimpiai bajnok kajakos, a MOB elnökségének tagja.

Mennyire nehéz ilyen hosszú ideig bent maradni a száguldó cirkuszban?

Nem könnyű. Méghozzá azért, mert feltörekvő, a sorozatba igyekvő országok semennyi pénzt nem sajnálnak, hogy futamot rendezzenek. S ha Baku vagy éppen az Emírségek kétszer annyit fizetnek, mint az eddigi pályák, akkor jövőre már ott rendeznek futamot. Kiélezett küzdelem zajlik.

Mi szól mellettünk ebben a csatában?

Az mindenképp, hogy Ecclestone úr személyesen is alaposan megküzdött ezért a pályáért annak idején, kötődik hozzá. Másrészt az elmúlt harminc évben a mindenkori magyar kormány korrekt partnere volt a Nemzetközi Automobil Szövetségnek és a jogtulajdonosnak – mindig időben fizetett. És hát nem utolsó szempont, hogy sportszakmai csapatunk az egyik legprofibb a világon. Ahol új pályát építenek, oda őket hívják oktatni, és amikor a mezőny megérkezik a Hungaroringre, mindenki megnyugszik, mert tudják, hogy itt szakmailag semmi gond nem lesz.

No és ott van Budapest közelsége is, amit mindig említünk.

Igen, a fővárosunk gyönyörű, a csapatok imádnak itt időt tölteni, hiszen ez az a város, ahol mindig talál jó programot az ember.

A fentiek figyelembe vételével nehéz alkudozni? Kér például extrákat a jogtulajdonos?

A pálya műszaki állapota szempontjából velünk egészen biztosan elnézőbbek, mint bárki mással – a személyes kapcsolat és Gerstl Péter személye nagyon sokat számít. No meg az is, hogy tudják, a végén minden problémát megoldunk. Ha nem is pénzzel, de fifikával, leleményességgel, magyaros virtussal…

Ecclestone úr ezt értékeli?

Persze! És tökéletesen tisztában van a lehetőségeinkkel is. Amikor először találkoztam vele – Frank Tamással utaztunk el Abu-Dzabiba –, lenézett a főépület tetején felépített VIP-teraszról, és azt mondta, na, elnök úr, két év múlva ugyanilyen szállodát szeretnék látni a Hungaroringen is, és a mögöttünk álló, csodálatos luxushotelre mutatott. Néhány másodperc múlva pedig elnevette magát. Mondom, ismeri a lehetőségeinket.

Ennek ellenére az újraaszfaltozást már nem lehetett tovább halogatni, ugye?

Azt már nem. Évek óta meg kellene csinálni, hiszen az aszfalt nagy része harmincéves, úgyhogy most el is kezdtük. A munkálatok során felmarják az aszfaltcsík felső, úgynevezett kopórétegét és kicserélik a rázóköveket. A 2016-os áprilisi, túraautó-világbajnoki futam lesz az első nemzetközi verseny az új aszfalton, amelyet természetesen már korábban szeretnénk tesztelni. A négyes és a tizenegyes kanyarba speciális, dupla szélességű rázókő kerül a nemzetközi szövetség kérésére, amely kiváltja a rázókő-műfű kombinációt, és kedvez a motorosoknak.

Saját erőből építkeznek?

Pontosítanék: saját erőből aszfaltozunk. A Ring megerősödött annyira, hogy finanszírozni tud egy ilyen projektet, de a nagyobb fejlesztéshez már állami szerepvállalás szükséges. Az idei nagydíjhétvégén bemutattuk Ecclestone úrnak a globális, motorizációs központról szóló terveinket, amelyek lehetővé tennék, hogy egész évben nyitva álljon a pálya, afféle látogatóközpontként üzemeljen. De ezt önerőből már nem tudjuk megvalósítani.

Ha egy csettintéssel bármit megváltoztathatna a pályán, mi lenne az?

A tanulmány megmutatta, hogy mindent le kell bontani…

Akkor úgy kérdezem: min változtatna legelőször?

A lelátókat cserélném le. Ha azt mondjuk, hogy harminc év alatt elfáradt a pályacsíkon az aszfalt, mit mondjunk a fa lelátókra?!

Ha arra kérném, hogy sport és üzleti szempontból egyaránt értékelje az évet, mit mondana?

Anyagilag és szakmailag sem lehet okunk a panaszra, s nem csupán azért, mert az F1-es futamunk a 2015-ös év legjobbja volt, hanem mert az összes többi rendezvényünk is jól sikerült. Elég csak a Michelisz Norbira és a túraautó-vb-futamra vagy az Európa-bajnoki címet azóta másodszor is megszerző Kiss Norbi által fémjelzett kamionos kontinensbajnoki viadalra gondolni. És akkor még nem is beszéltem a pályán kívüli rendezvényeinkről: a Nagy Futamról vagy a Red Bull Air Race-ről.

Utóbbiak miért fontosak?

Az Air Race-t kormányfeladatként kaptuk, mert országimázs szempontjából nagyon fontos, és hasonló tömegeket vonz, mint az F1. A Nagy Futam pedig azért lényeges számunkra, mert általa közelebb hozhatjuk az autósportot az emberekhez, és mert turisztikai szempontból is remek lehetőség.

A mi pályánkon rendezik a legtöbb világsorozatot éves szinten. Van személyes kedvence?

A túraautó-világbajnoki futam évek óta nagyon népszerű a hazai szurkolók körében, Michelisz Norbi sikerei pedig még csak rátesznek egy lapáttal, a 2015-ben először érkező kamionos mezőny pedig azért volt vonzó, mert ezeket a monstrumokat száguldás közben látni még azok számára is nagy élményt jelent, akik talán nem is vonzódnak annyira a technikai sportokhoz.

Ezek a sorozatok mind jönnek 2016-ban is?

Persze! És Formula–1-ben már a 2021 utáni hosszabbításról is tárgyalunk. Készen állunk az újabb harminc évre…

  

Elkezdődött a felújítás!

Elkezdődött. Évek óta vártunk rá (s még jobban a versenyzők), hogy új aszfalt borítsa a Hungaroring pályacsíkját – bár hepehupás felület ide vagy oda, az utóbbi két évben minden kétséget kizáróan a mi futamunk volt az év versenye. Ettől függetlenül a munkálatokat már nem lehetett halogatni, így szeptemberben elkezdődött az újraaszfaltozás, amelynek során felhasználnak: 2300 köbméter aszfaltot, 3970 méternyi szegélyt, 7500 darab vízelvezető szegélyt, 2400 darab rázókőelemet. Ezen felül 52 ezer négyzetméteren füvesítenek, 1680 négyzetméteren festik le a burkolatot és 3852 méteren a szegélykövet, 213 méter hosszan építenek gumifalat és 454 méteren szalagkorlátot – a felújítás első lépésének összköltsége pedig előreláthatólag több mint 500 millió forintra rúg majd, amelyet saját forrásból végez el a Hungaroring.   

Jubileum – extrákkal 

A bajnokok fala volt az első meglepetés. A főépülethez vezető alagút (amelyen a versenyzők nagy része is megközelíti a depót) új dizájnt kapott. Az egyik oldalon nemzeti színekben pompázott, a másikon a 29 győztes fotója szerepelt. A mezőny pedig imádta. Aki itt volt a hungaroringi bajnokok közül, aláírta – vasárnap délután még Sebastian Vettel is, akinek portréja természetesen a leintés után azonnal felkerült a falra. Eddig nem sikerült itt nyernie – még a Red Bull legerősebb éveiben sem –, most ezt a hézagot is kitöltötte. És amikor megemlítette, hogy évekig hajtott az itteni gyönyörű, porcelán serlegre, ehhez képest most nem azt kapott, a Hungaroring elnök-vezérigazgatója hozatott neki egyet a pálya „titkos raktárából”. Teljes volt az öröm. Mint ahogyan teljes volt szombat este, a pályán megtartott fogadáson is, ahol a sportszakmai személyzet, a pályán dolgozók és a média munkatársai vehettek át elismeréseket – sokan harmincéves munkájuk elismeréseként…

Magyar sikerek itthon

Nagy ritkán, de vannak olyan napok, amikor minden úgy alakul, ahogy az ember szeretné. Nos, a magyar autósport-rajongók szempontjából a Hungaroringen három ilyen nap is volt. Az egyik a túraautó-világbajnokság versenynapja, amelyen 35 ezer ember tombolása közepette Michelisz Norbert megnyerte a második futamot, és 2012 után újra neki szólt a magyar Himnusz a Ringen.

„Mindenki ilyen napról álmodik... Minden egyes alkalommal, amikor átmentem a célvonalon, vettem egy nagy levegőt. Nem akartam, de nem tudtam megállni, hogy ne számoljam a köröket, közben pedig láttam, hogy a közönség állva biztat. Nem hallottam, de a szemem sarkából láttam őket. Olyan ez, mint egy álom, és nagyon örülök, hogy megálmodhattam” – nyilatkozta Michelisz.

A következő, magyar szempontból zseniális hétvégére már szeptemberben került sor – a Hungaroringre 25 év után visszatérő kamionos Eb-futamon, amelyen Kiss Norbert mind a négy verseny után felállhatott a dobogóra, s kétszer győztesként. Úgy játszott a mezőnnyel, mint macska az egérrel. „Nincs könnyű verseny, mert ebben a sportban bármi megtörténhet, és annak az ellenkezője is. Leírhatatlanul jó érzés volt a Ringen, hazai közönség előtt versenyezni és nyerni, az, hogy a sikeres és sikertelen évek után ott lehettünk, és érezhettük, hogy ennyien szeretnek minket” – nyilatkozta Kiss.

(Sport 2015/Tóth Anita, fotó: MOB/Szalmás Péter)

 

 

 

 

Új elnök a Magyar Kajak-Kenu Szövetség élén

Nem folytatja a munkáját a Magyar Kajak-Kenu Szövetség (MKKSZ) elnökeként dr. Baráth Etele – tájékoztatott hivatalos közleményben a szervezet. A sport...

Új elnök a Magyar Kajak-Kenu Szövetség élén

Tizenhárom jelentkező a férfi vízilabda-válogatott irányítására

Péntek délben járt le a férfiválogatott szövetségi kapitánya posztjára kiírt pályázat beadási határideje, amely időpontig tizenhárom pályamunka érkeze...

Tizenhárom jelentkező a férfi vízilabda-válogatott irányítására

Hosszú Katinka: három nap, négy arany

Amihez egy egész viadal kellett két éve, Dohában, az már három nap alatt összejött Hosszú Katinkának: a 200 hát megnyerésével immár a negyedik aranyér...

Hosszú Katinka: három nap, négy arany

Rövidpályás gyorskorcsolya: Biztató kezdés Sanghajban

Rövidpályás gyorskorcsolyázóink az elmúlt hónapban jól kezdtek az olimpiai felkészülés első állomásán. A két amerikai világkupaversenyen 2 arany-, 1 e...

Rövidpályás gyorskorcsolya: Biztató kezdés Sanghajban

Papp László tiszteletére az ob-döntő napja a Magyar Ökölvívás Napja

A Magyar Ökölvívó Szövetség (MÖSZ) tavaszi közgyűlésének döntése értelmében Papp László hatvan éve nyert harmadik olimpiai aranyának tiszteletére az i...

Papp László tiszteletére az ob-döntő napja a Magyar Ökölvívás Napja

Rio vívóhőse Zuglóban járt

A riói olimpián bronzérmes férfi párbajtőrcsapat egyik tagja, Rédli András már hazajár Zuglóba. A világ- és Európa-bajnok, Universiade-győztes sportol...

Rio vívóhőse Zuglóban járt

Olimpiai relikviákat állítottak ki Várpalotán

A 2014. december 17-én alakult Várpalotai Olimpiai Baráti Kör a patinás Thury Vár márványtermében rendezett kiállítást azokból az ötkarikás ereklyékbő...

Olimpiai relikviákat állítottak ki Várpalotán

A melbourne-i olimpia tizenhatodik napja: Magyarország negyedik az éremtáblán

A melbourne-i olimpia záróünnepélye magyar sportolók nélkül zajlott. Azok a magyar sportolók, akik úgy döntöttek, hogy maradnak, a szovjetektől való f...

A melbourne-i olimpia tizenhatodik napja: Magyarország negyedik az éremtáblán

Budapest továbbjutott, elfogadta a NOB a második pályázati anyagot

A Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) elfogadta Budapestnek a 2024-es olimpia és paralimpia megrendezésére benyújtott második körös pályázatát, s úgy ...

Budapest továbbjutott, elfogadta a NOB a második pályázati anyagot


                                                                                       HIRDETÉS

Sportnaptár

Hírlevél feliratkozás

Olimpiai érmeink

A magyar sportolók által eddig nyert

arany, ezüst és bronzérmek száma:


176 151 174



Platina fokozatú támogatók

 

 

Olympic Worldwide partners

Gyémánt fokozatú támogatók

Partnerek

Arany fokozatú támogatók

Facebook
Rss
YouTube