Elképesztő izgalmakat, nagy bukásokat (és sajnos sérüléseket) hozott a Kassa-rali, az országos bajnokság negyedik futama, amelyet Turán Frigyes nyert meg az összetettben továbbra is vezető Kazár Miklós előtt.
A szezon legnehezebb versenye volt. Szűk pályák, amelyektől fél méterre kezdődik az első fasor, folyamatosan változó látási viszonyok (tűző napról be a sötét erdőbe stb.), az érdes aszfaltról át a fényesre, s az utak mellett mély szakadék. Szóval igazi bátorságpróba volt a Kassa-rali, amelyen a magyarok közül a Turán Frigyes, Zsiros Gábor kettős lendült át a legügyesebben.
„Rettenetesen nehéz verseny volt, de az egész csapat jelesre vizsgázott, és végre beérett annak a sok munkának a gyümölcse, amit elvégeztünk. Nagyon ránk fért már a szerencse, a három nullás verseny után” – mondta Turán, aki a kilenc gyorsasági szakasz közül négyet megnyert, köztük az utolsót – plusz öt pontért. Vagyis ezen a hétvégén ők többet nem tehettek, a maximumon pörögtek.
Turánékkal kapcsolatban egyetlen kérdés volt a hétvége során, hogy a harmadik szakaszon milyen időeredményt ad nekik a felügyelő testület – azon a szakaszon ugyanis a Ford-páros megállt, hogy mentőt hívjon a szakadékba eső Matics Mihályékhoz (a navigátor Zejda Gabriellát kórházba szállították, kulcscsontja és bordája tört, zúzódott a tüdeje). Végül a felügyelő testület nem avatkozott bele a versenybe, Turánék megkapták Kazár Miklósék eredményét, folytatódhatott köztük a küzdelem a magyar bajnoki értékelés első helyéért.
Turánék 4.7 másodperces előnnyel várták a vasárnapi 5 gyorsasági szakaszt, amelyet rögtön reggel sikerült 13-mal megtoldani, s attól kezdve tulajdonképpen akár már be is oszthatták volna, amijük volt, de nem ezt tették, továbbra is erős tempót diktáltak.
Más kérdés, hogy Kazárék részéről botorság lett volna túl sokat kockáztatni, hiszen a fentiekből kiderül: Turánéknak a mostani bravúr ellenére mindössze 25 pontjuk van, míg Kazárék 73-nál tartanak.
„Nekünk legelőször magunkat kellett legyőzni, hiszen két hete a Baranya-kupán kiütöttünk vagy hét fát, úgyhogy kellett néhány szakasz, mire visszarázódtunk. Ha őszinte akarok lenni, a vasárnapi harmadikon először éreztem úgy, hogy már majdnem úgy megyek, ahogy kellene. Nehéz verseny volt, de a legfontosabb, hogy továbbra is, vezetjük a bajnokságot” – mondta Kazár, aki öt ponttal előzi meg az összetettben az ezúttal is mögötte érkező Herczig Norbertet.
„Legyőztük a Kassa-betegséget, eddig valahogy mindig bajba sodródtunk itt – mondta Herczig.
– Most azonban végig pontosan és jól autóztunk, persze csak azután, hogy túl voltunk az első szakaszon, mert tavaly hatalmasat estünk itt, ráadásul Igor azon kívül is volt vagy kétszer fejtetőn ezen a pályán. Szóval amikor átlendültünk az első szakaszon, attól kezdve már jól mentek a dolgaink, az öt pont hátrány pedig azért nem kóros...”
Nos, tényleg nem, hiszen még két verseny van hátra a bajnokságból – legközelebb szeptember utolsó hétvégéjén, Budapest környékén méreti meg magát a mezőny.
Érdekesség még, hogy a magyarok közül Bútor Róbert és Tagai Róbert lett a negyedik (az S2000-es kategóriában a második), az ötödik pedig némi meglepetésre a 12-es kategóriában autózó Kovács Antal, Istovics Gergő páros.
A Kassa-ralit az abszolút értékelésben a lengyel Grzegorz Grzyb nyerte, csaknem egy perccel megelőzve Turánékat és másféllel Kazárékat.
KASSA-RALI, AZ OB 4. FUTAMA
Abszolút végeredmény: 1. Grzegorz Grzyb, Robert Hundla (lengyel, Ford Focus WRC) 1:17:18.9, 2. Turán, Zsiros (Twist Turán Motorsport, Ford Focus WRC) 57.5 másodperc hátrány, 3. Kazár, Szőke (Maximmun Racing, Citroën Xsara WRC) 1:31.5 perc h., ...5. Herczig, Bacigal (Skoda Rallye Team Hungary, Skoda Fabia S2000) 2:31.7 p h.
Kassa-rali, az ob 4. futama, végeredmény 9 gyorsasági szakasz után:
1. Turán Frigyes, Zsiros Gábor (Ford Focus WRC) 1:18:16.4 óra, 2. Kazár Miklós, Szőke Tamás (Citroen Xsara WRC) 34 mp h., 3. Herczig Norbert, Bacigál Igor (Skoda Fabia S2000) 1:36.2 perc h.
Az ob állása (nem hivatalos): 1. Kazár Miklós, Szőke Tamás 73, 2. Herczig, Bacigal 68, 3. Botka, Mihalik (Botka Rallye Team, Mitsubishi Lancer Evo9) 44
(Forrás: MTI, NSO)