A leghosszabb szakasz, és a legdrámaibb is – legalábbis a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős számára biztosan.
Pedig a Selyemút-rali ötödik szakaszán a 420. kilométerig semmi gond sem volt – az Opel Dakar Team párosa úgy ment át a dűnéken, mint kés a vajon, akkor azonban… Akkor kiszakadt a jobb hátsó kerék, és ez az incidens véget vetett az álmoknak. Pedig Szalayék már abban a tudatban közlekedhettek, hogy az összetett negyedik helyen állnak, hiszen a szakasz felénél a korábbi síugró Adam Malysz tetőre tette a versenygépét. Ám a magyarok szép álmainak véget vetett a technika ördöge.
„Ciripelést hallottunk az autó hátuljából. Először azt hittük, defektet kaptunk, de amikor kiszálltunk, láttam, hogy eltört a gömbfej, és gyakorlatilag kitört a jobb hátsó kerekünk – mondta Szalay. – Pedig akkor már magamban szőttem a terveket, hogy miként szerezzük meg az elkövetkező két napban a harmadik dobogós helyet… Sajnos azonban rá kellett jönnöm, hogy nagyobb a baj, mint gondoltuk, s elúsztak az álmok.”
Minden tökéletes volt…
Bunkoczi is csak ingatta a fejét. Nem értette, hogy történhetett mindez, amikor pedig egészen addig minden tökéletesen működött. Miközben sokan eltévedtek, ők megtalálták a helyes irányt, és még csak oda sem ütötték az autó hátulját. „Minden tökéletes volt. Remek ritmusban autóztunk, minden klappolt. Aztán megtörtént a baj. Nincs miért keseregnünk, hiszen amíg mentünk, addig nagyon jól álltunk, s bár köddé vált egy álom, majd álmodunk másikat” – tette hozzá Bunkoczi.
A páros összerakta annyira a Mokkát a szakaszon, hogy ki tudott menni vele az aszfaltútra, és elgurult a táborig, de ahhoz nem volt elég stabil a versenygép, hogy a hátralévő több mint 60 kilométernyi dűnén átverekedje vele magát.
„Ilyen az autóverseny. Két éve itt, a Selyemút-ralin estünk ki legutóbb műszaki hiba miatt, akkor tönkrement a motorunk. Most a fiúk megpróbálják rendbe hozni az autót, ha sikerül, akkor jó néhány óra büntetéssel ugyan, de megpróbáljuk folytatni…” – nyilatkozta Szalay Balázs.
A 4000 kilométeres össztávú versenyből még két nap (egy hosszabb, nagyon nehéz és egy rövidebb) van hátra.
5. szakasz. Eliszta–Asztrahán (össztáv: 559,25 km, ebből szelektív szakasz: 499 km).
Autósok: 1. Jean-Louis Schlesser, Konsztantyin Zsilcov (francia, orosz, Schlesser Buggy) 5:38:44, 2. Firsov, Filatov (orosz, Nissan) 11:57 p h., 3. Vasziljev, Jevtyekov (orosz, G-Force Proto) 25:45 p h.
Az összetettben.
Autósok: 1. Jean-Louis Schlesser, Konsztantyin Zsilcov 25:45:02, 2. Vasziljev, Jevtyekov 25:26 p h., 3. Firsov, Filatov 1:17:30 ó h.
(Forrás: NSO)