Szinte évtizedes hagyomány, hogy a versenyszezon a szegedi világkupával kezdődik a legjobb magyar gyorsasági kajak-kenusok számára. Idén ez másként lesz, ennek ellenére a sportolók, valamint a szegedi viadal szervezői és házigazdái gőzerővel készülnek a pontosan 50 nap múlva rajtoló maty-éri eseményre.
„Idén először van arra lehetőség, hogy külföldi világkupafutamon is nagy csapattal szerepeljünk – mondta Storcz Botond, a felnőttválogatott vezetőedzője.
– Külön örülök neki, hogy Milánóban lehetőségünk lesz rajthoz állni, mert ott 1999 óta nem rendeztek komoly nemzetközi versenyt, így a helyszín szinte minden indulónk számára ismeretlen. Jövőre viszont Milánóban lesz a kvalifikációs világbajnokság, tehát mindenképpen fontos, hogy rutint szerezzünk az ottani körülmények között, mert a helyismereten akár olimpia kvóták is múlhatnak 2015-ben.”
Milánó után kettő, Szeged előtt egy héttel a második vk-futamot Csehországban rendezik. Racice ismerős helyszín a magyarok számára, ráadásul az erőpróba öt nappal a szegedi világkupa kezdete előtt fejeződik be, ezért ide csak néhány fős magyar együttes utazik. Május 23–25. között Szegeden viszont rajthoz áll a tavalyi világbajnokságon sikeres válogatott magja és jó néhány ígéretes fiatal tehetség is. A csapat pontos összeállítására néhány héten belül tesz javaslatot a felnőtt vezetőedző.
A hazai rendezésű világkupán idén is fergeteges hangulat várható. A nevezési rekord már hetekkel ezelőtt megdőlt, minden eddiginél több sportoló jelezte, hogy részt kíván venni a 2014-es világkupa-sorozat záró futamán, amelyre a nézőknek idén is ingyenes lesz a belépés. A világ egyik legjobb gyorsasági kajak-kenu pályáján pedig jól haladnak a tavaszi munkák.
„Az elmúlt években javarészt már megtörténtek azok a beruházások, amelyekre szükség volt egy színvonalas verseny lebonyolításához, így a május végi világkupa előtt elsősorban karbantartási munkálatokat kell csak elvégezni – mondja a Maty-éri Nemzeti Kajak-Kenu és Evezős Olimpiai Központot fenntartó Nemzeti Sportközpontok főigazgató-helyettese, Schmidt Gábor.
– A napokban a víz közepén található médiastégnek, a pálya reklámtartó keresztköteleinek és az osztószigeten található zászlórudaknak zajlik a felújítása. Egészen biztos vagyok abban, hogy a pálya idén is kiváló helyszíne lesz a versenynek.”
A szegedi pálya népszerűségét jelzi, hogy lesznek olyan nemzeti csapatok, amelyek a milánói után nem mennek a csehországi világkupára, hanem a Maty-éren fognak edzőtáborozni egészen a szegedi viadal rajtjáig.
(Forrás: NSO)