Michelisz Norbert a kilencedik helyen zárta a túraautó világbajnokság salzburgringi versenyének időmérő edzését, amely elég furcsa körülmények között ért véget.
A Zengő Motorsport pilótája kiegyensúlyozottan versenyzett, a szabadedzéseken és a kvalifikáción is 1:26-os időket autózott, végül a harmadik legjobb Hondás lett, a második futamot pedig az első sorból kezdi vasárnap.
Azzal mindenki tisztában volt, hogy a salzburgringi pályát nem a Hondának tervezték, a vonalvezetése a hosszú egyenesekkel és a tempós kanyarokkal nem fekszik a japán autógyár versenygépeinek, melyek motorerőben egyelőre még elmaradnak a Chevy-k mögött.
A szabadedzéseken ennek ellenére nem látszott akkora nagy különbség Michelisz Norbert és Cilton vagy mondjuk Muller között, Norbi nagyon szépen tartotta magát, egyike volt azon pilótáknak, akik be tudtak menni 1:27 alá.
Az első szabadedzésen Norbi a szenzációszámba menő 5. időt autózta, ami annak fényében, hogy a pályát "nem szereti" a Honda, kiválónak mondható, főleg úgy, hogy a gyári Hondák verve voltak. A második gyakorláson hasonló volt a forgatókönyv, egészen addig amíg Norbi defektet nem kapott. A defekt ráadásul a pálya olyan szakaszán történt, ahol a magyar versenyző nem tudott kellően lelassítani, így a gumifallal is megismerkedett közelebbről Norbi és autója. Szerencsére komolyabb baj sem a versenyzővel, sem az autóval nem történt, így az időmérőn gond nélkül rajthoz állhatott a Zengős pilóta.
Norbi a Q1-ből gond nélkül jutott be a Q2-be, ehhez egy 1:27.084-es idő is elegendő volt, amely a 6. helyet jelentette számára, éppen "kollégája" Monteiro mögött. A legjobb az első felvonásban Chilton volt, majd MacDowall és Muller tették teljessé a hármas Chevy-s részsikert.
Következhetett a második felvonás, a Q2. Norbi itt négy kört tett meg, és be tudott menni 1:27 alá, a baj csak az, hogy ezt megtették még sokan mások is. Michelisz ideje 1:26.902 lett, ami a 9. helyre lett elegendő. Az időmérő amúgy igen furcsán ért véget, a mezőny ugyanis három perccel a kvalifikáció vége előtt kijött, ám gyors kört senki sem futott. Az akkor már a legjobb idővel rendelkező Yvan Muller nem erőltette a dolgot, nem indult el, mindenki felsorakozott mögötte a jó szélárnyék reményében. Úgy tűnt, hogy senki sem akar nekiindulni, ami Muller szempontjából érthető volt, ő minek erőltette volna, a pole-pozíció garantálva volt. Ráadásul saját bevallása szerint a boxból is azt az utasítást kapta, hogy lassan autózzon, teljen csak az idő. Az óra így lefutott, senki sem kapcsolt időben, így az időmérő sétakocsikázással zárult, a Chevy-sek - különösen Muller - legnagyobb örömére.
Michelisz ideje amúgy nem sokkal marad el a harmadik helyen végző Robert Huffétól - csupán négy tized választja el tőle Norbit - így van okunk az örömre, hiszen az időeredmények is azt mutatják, hogy a Honda versenyképesebb a Slazburgringen, mint azt sokan vártuk. Hogy mennyire versenyképes, azt majd leginkább a 2. futamon mutathatja meg Michelisz, melyet az első sorból kezdhet meg. A kvalifikációt amúgy Yvan Muller nyerte 1:25.756-os idővel, míg a második helyen Tom Chilton zárt szintén Chevy-vel, aki a franciához hasonlóan 1:26 alát tudott menni, de ez a bravúr másnak már nem sikerült. Az időmérőt a Chevy-k uralták, és gyaníthatóan a futamon is hasonló lesz a forgatókönyv, hacsak a gumik, vagy az időjárás közbe nem szólnak.
Megbüntették a WTCC mezőnyét - durván lejáratták a versenyzők a sportot
A Totalcar meg nem erősített hírei szerint az időmérő kurta, furcsa, taktikus - vagy nevezzük bárhogy - befejezése miatt a Q2 komplett mezőnyét megbüntették. A teljes vétlen Michelisz Norbert tizenkét helyes és 3000 eurós büntetést kapott, míg Gabriele Tarquini huszonnégy hellyel került hátrébb és 6 ezer eurós büntetés kapott.
Bár tényleges szabálytalanságot nem követtek, a sport megítélésének súlyos rontása miatt több versenyző is komoly pénzbüntetést és hátrasorolást kapott a mai salzburgringi időmérőt követően.
Már a Q1-ben elkezdődött a “játék”, nevezetesen, hogy a sor elején haladó versenyző drasztikusan lelassított, mivel nem akart szélárnyékot adni a mögötte érkezőknek, akik viszont pont ugyanilyen okból nem szerettek volna előzni. Így lassú tempóban vonatozó kígyók alakultak ki.
A Q2-ben aztán folytatódott a dolog, és az edzés utolsó perceiben 12 versenyző haladt centiméterekre egymástól 32 km/h-s tempóval, mivel mindenki csak a szélárnyékkereséssel volt elfoglalva. A hatalmas forgalom olyan pilótákat is feltartott (pl. Tom Coronel), akik nem is rendelkeztek még gyors körrel.
Az időmérőt követően a 14 versenyző – Yvan Muller, Tom Chilton, Rob Huff, Gabriele Tarquini, Norbert Michelisz, Mikhail Kozlovskiy, Alex MacDowall, James Nash, Tom Coronel, Tiago Monteiro, Hugo Valente, Stefano D’Aste, Pepe Oriola és Darryl O’Young – volt hivatalos a felügyelőkhöz, és a hírek szerint jó páran súlyos büntetést kaptak.
A pontos listát még nem adták ki, de az Autosport értesülése szerint Gabriele Tarquini járt a legrosszabbul, ő 6.000 eurós pénzbüntetést kapott, 12 rajthelyes hátrasorolással megspékelve.
A TouringCarTimes úgy tudja, hogy Muller, Chilton valamint Monteiro is 12 pozícióval kerül majd hátrébb, míg Huff tíz, MacDowall pedig nyolc helyes rajtbüntetést kapott. De állítólag Coronel sem úszta meg. Jelen állás szerint így Michel Nykjaer indulhat a poleból.
A Zengő Motorsport azt közölte hivatalos Facebook oldalán, hogy Michelisz Norbi 3.000 eurós büntetést, és 12 helyes hátrasorolást kapott.
A hírek szerint Nash és Kozlovszkij megúszta a dolgot, a büntetett csapatoknak pedig nem áll jogukban fellebbezni a döntés ellen.
(Forrás: worldtouringcars.com)
A vasárnapi program:
08:45-09:00 Bemelegítő edzés
12:50-Első futam - 12 kör
13:50-Második Futam - 12 kör