Michelisz Norbert a 17. helyen zárt a WTCC marokkói nagydíjának időmérőjén.
A Zengő Motorsport versenyzője a remek első szabadedzés után joggal várhatta, hogy a kvalifikáció is hasonlóan jó eredménnyel zárul, ám ez csupán álom maradt, a Hondánál újabb technikai gondok jöttek elő, így Norbi képtelen volt megismételni a szombat délelőtti remeklését.
Pedig a hétvége varázslatosan indult. A Honda úgy működött, mint egy kisangyal az első szabadedzésen, Norbi mindössze 5 tizedre volt lemaradva a nap első tréningjét nyerő Chevy-s Yvan Mullertől. Ráadásul a Civicben még maradt, Norbi saját bevallása szerint nem nyomta ki a szemét, volt még tartalék. A tavalyi évad privát világbajnoka volt nyolc közül az egyik pilóta aki 1.46-os időt repesztett, ennek tükrében joggal várhattuk, hogy az időmérő jól sikerül. A második szabadedzésen volt egy kis malőr, de ott "csak" az autó kipufogóját tartó egyik gumibak nem bírta a meleget, megadta magát, viszont az autó egy picit megpörkölődött, így idejekorán véget ért a második szabadedzés. Ugyanakkor mivel semmi más műszaki gond nem mutatkozott a Hondán, mindenki izgatottan várta az időmérőt.
A vége azonban újra csalódás lett, csakúgy mint Monzában. Ezúttal azonban nem a fék, de még nem is a ventillátor mondta fel a szolgálatot. Hanem az autó jobb elején a felfüggesztés, vagy a lengéscsillapító, a lényeg, hogy az autó stabilitása a nullával volt egyenlő, ergo vezethetetlenné vált. A zengomotorsport.hu beszámolója szerint mindennek a tetejébe még hátulról folyt az üzemanyag, tehát volt gond megint. Michelisz az időmérőn ismét 1.46-os időt futott, csak ez már messze nem volt elég ahhoz, hogy ott legyen a Q2-ben. A legrosszabb az egészben, hogy az időmérőt Gabriele Tarquini nyerte a gyári Hondával, az ideje pedig két másodperccel jobb, mint Norbié.
"Hát voltak a napnak jó meg rossz pillanatai is. Az időmérő előtt biztos voltam abban, hogy jók lehetünk és tovább tudunk jutni a Q2-be, de az első pillanattól kezdve valami az autó jobb elején, mintha a lengéscsillapító nem működött volna, így ennél jobbat sajnos nem tudtam menni. Próbáltam gyors kört futni a végén is, de ez volt a maximum, amit ki tudtam hozni az autóból és látszik sajnos az időeredményen is, hogy két másodpercre voltam lemaradva a legjobb Hondás időtől, ami természetesen nem elfogadható. Összességében nagyon csalódott vagyok és mérges megint. Négy gyors kört tudtam futni, de éreztem, hogy ennél több ma nincs benne. Most meg kell néznünk, hogy mi a probléma, mert holnap így értelmetlen odaállni a rajtrácsra. Vért izzadva lettünk 17-ek, főleg az első szabadedzés tükrében nem elfogatható, ráadásul új gumikkal is voltunk kint, látszik, hogy valami nem stimmel" - nyilatkozta az időmérő után Norbi.
Az időmérő tehát nem sikerült. Ezúttal sem. De nem szabad elkeseredni, hiszen Monza után mindenki temette a Hondát és lám az első szabadedzésen szárnyalt az autó, Norbi abszolút partiban volt mindenkivel. Ne feledjük, egy merőben új technika van a Zengő Motorsport kezében, amit időbe telik kiismerni. Az persze dühítő, hogy Tarquiniék alatt ennyivel jobban muzsikál ez a technika, de azért nem árt emlékezni arra, hogy az olasz mester feneke alatt már gurult az autó vagy 900 tesztkilométert, míg Norbi alatt jóindulattal 20-at. Ez hatalmas különbség. Össze fog állni a dolog és jönni fognak az eredmények, addig is drukkolni kell, nem csüggedni! Hajrá Norbi, hajrá Zengő Team!
A pole pozíciót tehát az ugyancsak Honda Civicet vezető Gabriele Tarquini szerezte meg – ez a Honda első rajtelsősége – a Chevrolet-s had, Yvan Muller, Alex MacDowall és Tom Chilton előtt.
A hétvége további menetrendje:
(zárójelben a televíziós közvetítések időpontjai)
Április 7, vasárnap:
09:45-10:00 Bemelegítő edzés (11:45 Eurosport2)
15:20- első futam - 10 kör (17:00 Eurosport)
16:20- máodik Futam - 10 kör (18:00 Eurosport)
(Forrás: NSO)