2020. július 24-én lobbant volna fel az olimpiai láng Tokióban. Mint ismert az egész világot sarkaiból kiforgató pandémia miatt a játékokat egy évvel elhalasztották. A Magyar Olimpiai Bizottság szurkolói márkája, a #Magyarock április közepén debütált volna, 100 nappal megelőzve az olimpia nyitóünnepségét, de ezt is kicsit átírta az élet. Ám ameddig előbbire 2021. július 23-ig várnunk kell, addig utóbbi már dübörög.
2020. július 24-én lobbant volna fel az olimpiai láng Tokióban. Mint ismert az egész világot sarkaiból kiforgató pandémia miatt a játékokat egy évvel elhalasztották. A Magyar Olimpiai Bizottság szurkolói márkája, a #Magyarock április közepén debütált volna, 100 nappal megelőzve az olimpia nyitóünnepségét, de ezt is kicsit átírta az élet. Ám ameddig előbbire 2021. július 23-ig várnunk kell, addig utóbbi már dübörög.
A MOB 125 éve a Nemzetközi Olimpiai Bizottság magyarországi helytartója. Az 1896-os athéni, vagyis az első újkori olimpia óta 177 arany-, 151 ezüst-, és 174 bronzérem büszke „tulajdonosa” — ezek a száraz, szikár tények rólunk. Az elmúlt évtizedekben a MOB-ra, mint intézményre rárakodott egyfajta pátoszosság és — mondjuk ki — régimódiság. Ezutóbbiakkal szeretnénk picit szakítani. Úgy gondoltuk, nemcsak az intézményi arculaton kell „ráncfelvarrást” végezni, hanem szükség van egy olyan szurkolói márkára is, mely egyesíti magában az olimpiai alapeszméket, ám mégis újszerűvé, vonzóvá téve azokat mindenki számára. Most jött el az idő, hogy megmutassuk, nemcsak a sportpályákon tudunk sikeresek lenni, de merész, újszerű gondolkodással és eszközökkel nemzetünk innovatív és vagány oldalát is meg tudjuk villantani, jól megérdemelt reflektorfényt irányítva a magyar szellemiségre.
Az olimpiai márka emellett végre valóban megteremtheti a hazai szurkolók közösségét. Jelenleg a sport iránt érdeklődők egy nagyon heterogén csoportot alkotnak. Elsősorban a csapatsportok köré viszonylag állandó követőtábor koncentrálódik, amely a válogatottak meccseit kisebb-nagyobb rendszerességgel követi. A hazai rendezésű nagy világversenyekre inkább alkalmi jelleggel látogatnak el az emberek, akiket jó érzéssel tölt el, hogy itthon részesei lehetnek egy nemzetközi eseménynek. Az olimpia iránti érdeklődés erősen szezonális és leginkább a nyári ötkarikás játékokat övezi, pedig évente már két-három, itthon kevésbé ismert olimpiai eseményt rendeznek, téli-nyári sportágakban, ifjúsági és felnőtt korosztályokban, melyeknek állandó résztvevője a magyar csapat.
A Magyarock egyik missziója a közösségépítés, közösségteremtés szurkoló és szurkoló, szurkoló és sportoló, illetve a sportoló és sportoló között is. Ennek első állomásaként tavaly decemberben életre kelt a Magyar Csapat is, mely arra hívatott, hogy a játékok két hete alatt kialakult „osztálykirándulás” hangulatot fenntartsa két olimpia között is, hiszen Minarik Ede óta tudjuk, mindig „kell egy csapat”!
Nagyon fontos, hogy bár büszkék vagyunk a 125 éves történelmünkre, a kereskedelmi brandünk alapkoncepciója, arculata, eszköztára a mai emberekhez, elsősorban a fiatalokhoz szóljon, és kortárs üzenetekkel, egy barátságos, megközelíthető, pozitív érzelmeket közvetítő image kialakításával csökkentsük az olimpizmus és a szurkolók közötti távolságot. Szintén fontos, hogy tudassuk az emberekkel: az olimpizmus a sport szeretetén és a szurkoláson keresztül a társadalom legszélesebb és legváltozatosabb rétegeit is áthatja, méghozzá folyamatosan, az olimpiák tényleges időpontjától függetlenül.
Szeretnénk túlhaladni a konvenciókat, megmutatni a magyar kreativitást, egyediséget, a jóértelemben vett fineszességet a #magyarock szóban rejlő játékosságon, vagányságon keresztül. Ahogy Vékássy Bálint főtitkár is összegezte, számára a Magyarock, ha három szóban kéne jellemeznie, akkor az „vagány, más/másmilyen, de mindenekelőtt csapat”. Egy bizonyos minőségi sztenderd megtartása, amely egyszerre jelenti a túlzott elitizmustól való távolságtartást, a nyitottságot, barátságosságot, megközelíthetőséget, ugyanakkor mindig mindenben az átlagosnál jobbat. Mindezeken keresztül pedig az olimpiai eszme három alapértékének – Excellence, Friendship, Respect – közelebb hozását az emberekhez. Hiszen ezek mind olyan meritumok, mellyel nem csak sportolóként kell rendelkeznünk, de a civil életben is szükségünk van rájuk, hogy a világ egy jobb hely lehessen. Hiszen akármilyen mások vagyunk, bajnokok és kezdők, versenyzők és szurkolók, csapatként egy célért küzdünk. Nincs te és én, csak mi. Magyarok. Győztesként, vesztesként, pályán, lelátón is egyek.
MAGYAROCK. MI VAGYUNK.
Legalább még 125 évig!