Eddig közel egymilliárd dollár értékben kötött szponzorálási szerződést hazai, azaz brazil cégekkel a 2016-os riói olimpia szervezőbizottsága, amely szeretné túlszárnyalni a londoniak 1,1 milliárdos rekordját.
Renato Ciuchini reklámigazgató elmondta: az egymilliárdos határral céljuk 85 százalékát teljesítették, és ebben az évben még 19 új szerződés megkötése vár rájuk. Hangsúlyozta: annak ellenére állnak ilyen jól, hogy a brazil gazdaságot válság sújtja.
Véleménye szerint az idei labdarúgó-világbajnokság serkentőleg hatott a szponzorálási kedvre. A 2012-es londoni olimpián a szponzori bevételekből 1.1 milliárd dollár folyt be brit vállalatoktól.
Rio de Janeiro összesen mintegy 23 milliárd dollárt fog költeni a játékokra – a nyáron rendezett brazíliai labdarúgó-világbajnokság költségvetése nagyjából 15 milliárdra rúgott.