Miroslav Zapletal a maga szokásos, sallangoktól mentes stílusában csak annyit mondott: jó volt. A cseh pilóta megnyerte a tereprali országos bajnokság második futamának bemelegítő szakaszát, majd utána békésen kvaterkázott egyik legfőbb ellenfelével, Szalay Balázzsal.
Ők ketten jól ismerik egymást a Dakarról, s most is első-második helyen állnak a pénteki nap után.
„Gyors volt, füves, és helyenként nagyon csúszott...” – így írta le Szalay Balázs a Himod határában lévő szakaszt, amelyen a magyarok közül a leggyorsabb volt.
A rövid szakasz tulajdonképpen csak arra volt jó, hogy kissé ráhangolódjanak a párosok a tereprali országos bajnokság második futamára, hogy felvegyék a ritmust és ízelítőt kapjanak a pályákból. A harmadik helyen a lengyel Lukasz Komornicki végzett, a negyediken pedig a BMW X5-öst egyre jobban megszokó Lónyai Pál, aki kissé elégedetlen volt magával, mert a szakasz végi hosszú egyenesben elkezdett visszaváltogatni, pedig utóbb kiderült: „teligázas” rész volt. A terepralinak azonban éppen ez az egyik szépsége, hogy az útvonal titkos, így folyamatosan improvizálni kell.
Az idei szezontól kezdve egyébként új szabály, hogy az első öt pilóta választhat rajthelyet magának, ami igazándiból taktikai szempontból nagyon érdekes. A józan ész azt diktálná, hogy a versenyzők minél hátrébbról akarjanak rajtolni, mert akkor lenne, aki letakarítja előttük az utat. Ehhez képest az elsőként választó Zapletal rögtön megkaparintotta az első pozíciót. Másodiknak Szalay Balázs és navigátora, Bunkoczi László következett.
„A második helyet választottuk, mert Zapi az elsőt. Azért döntöttünk így, mivel hozzá képest mindenképp előnyben leszünk, s nekünk ebben a pillanatban ő az ellenfél. Holnap biztosan lesz más is, de egyelőre rá kell figyelnünk” – mondta Szalay.
A Himod határában lévő nyitó szakasz követelt vezéráldozatot is: a bajnoki címvédő Fazekas Károly felborult és összetörte a vadonatúj BMW-jét.
„Az az igazság, hogy nem voltunk még kész a beállításokkal, az autóval jóformán néhány száz métert tettem meg, a futóművét sokkal jobban be kellett volna állítani. Már a borulás előtt is éreztem, hogy csúszkál az autó, de ahol a konkrét eset történt, ötven métert csúsztunk keresztbe, mielőtt a bal első kerék leakadt egy árokban, és az autó átfordult a tetején. Mivel a talpán állt meg a BMW, továbbgurultunk, de kiderült, eltört a lengőkar, ami azt jelenti, hogy nem tudunk tovább menni, hiszen annyira új az autó, hogy nincsenek hozzá tartalék alkatrészeink. Úgy látszik, elhamarkodtuk ezt a bemutatkozást” – mondta Fazekas.
A Rábaköz-kupa szombaton négy szelektív szakasszal folytatódik.
CÉLTRANS 97-KUPA,
AZ OB 2. FUTAMA, HIMOD
Abszolút sorrend 1 szelektív szakasz után: 1. Miroslav Zapletal, Maciej Marton (cseh, Hummer Evo) 3:02, 2. Szalay, Bunkoczi (Opel Dakar Team, Opel Mokka) 8 másodperc hátrány, 3. Komornicki, Kolodziej (lengyel, Mitsubishi Strakar) 12 mp h., 3. Lónyai, Garamvölgyi (LP Racing, BMW X5) 16 mp h., 5. Fodor, Mesterházi (Arrabona Rally Club, Toyota Hilux) 20 mp h.
(Forrás: NSO)