Több mint 500 000-en jelentkeztek a 2020-as tokiói játékokat felvezető olimpiai lánggal való fáklyafutásra. A tokiói olimpiai és paralimpiai játékok szervezőbizottsága bejelentette, hogy a jelentkezési időszak lezárultával, összesítették és a különböző csatornákon keresztül 535 717 regisztrációt kaptak.
Jelentkezni júniustól lehetett a négy olimpiai lángfutást támogató vállalaton keresztül. A fáklyafutás szponzorai között van a Coca Cola Japan, a Toyota Motor Corporation, a Nippon Life és a NTT Communications. A regisztráció másik módja a 47 japán prefektúrában felállított olimpiai fáklyafutás jelentkezési bizottságokon keresztül volt lehetséges.
A körülbelül 10 000 fáklyafutó között lesznek férfiak, nők és gyerekek egyaránt, akiket úgy igyekeznek a rendezők kiválasztani, hogy különböző nemzetiségűek, korúak és képességűek legyenek. A négy partner, valamint a prefektúrák jelentkező bizottságai a beküldött adatok alapján javaslatot tesznek a fáklyafutók személyeire és ezek alapján fogja a tokiói játékok szervezőbizottsága a végső döntést meghozni. A sikeres jelentkezők kiértesítése decemberben fogja kezdetét venni.
A fáklyafutás egy felejthetetlen élmény lesz mind a lánggal futóknak mind a nézőknek, akik az olimpiai láng útvonalán szurkolnak majd. Az olimpiai láng egy új korszakot fog szimbolizálni, amelynek jelmondata: A remény ragyogja be utunkat! „Hope Lights Our Way".
Az már biztos, hogy az olimpiai fáklyafutás során különlegességekben nem lesz hiány. A japán szervezők űrnagyköveteket is kijelöltek, valamint robotok is részt vesznek majd a programokon, erről korábban itt írtunk.
(olympic.org; fotó: MTI)