Véget ért a NOB marketing-szemináriuma Budapesten, Róma és Párizs következik

Véget ért a NOB marketing-szemináriuma Budapesten, Róma és Párizs következik

2019. 06. 06.
Megosztás


Hatvannégy ország olimpiai bizottságának képviselőjével, az előadókkal együtt mintegy 100 fővel rendezték június 4-e és 6-a között a Nemzetközi Olimpiai Bizottság marketing-szemináriumát Budapesten. A hétfőtől csütörtökig tartó esemény házigazdája, a Magyar Olimpiai Bizottság nevében Kulcsár Krisztián megköszönte a NOB bizalmát, amiért a magyar ötkarikás szervezet láthatta vendégül az olimpiai mozgalom fórumának résztvevőit.

Az esemény alkalmával Budapestre látogatott Susanne Daisley Lyons, az idén 125 éves Egyesült Államok Olimpiai Bizottságának (USOC) elnöke is, akit idén januárban választottak meg hivatalosan is a szervezet első emberévé. A sportvezető az üzleti világból érkezett, kiemelkedő sportolói múltja nincs, főleg a marketing területén dolgozott.

A 2015-ben induló szeminárium-sorozat célja az olimpiai marketinggel kapcsolatos tudás és információk átadása, különböző nemzetközi és nemzeti gyakorlatok, esettanulmányok bemutatása és az ezekkel kapcsolatos eszmecserék a nemzeti olimpiai bizottságok között.

Az esemény a NOB marketig-csapata (IOC Television and Marketing Services), a Nemzeti Olimpiai Bizottságok Szövetsége (ANOC) szervezésében, a NOB Olympic Solidarity programjának támogatásával valósult meg.

„Kijelenthetjük, hogy Magyarország kifejezetten aktív ország a különböző típusú sportesemények rendezésében. A kollégáim nemrég vettek részt hasonló szemináriumon Tokióban. Tudjuk, mennyire fontos valójában a marketing-tevékenység, a MOB számára is az egyik fő prioritás ennek a területnek a fejlesztése: a szponzorok kiszolgálása, a brandépítés, vagy akár az Olympic Channellel való együttműködés. Ezért is döntöttünk úgy, hogy pályázunk ennek az olimpiai marketing-szemináriumnak a megrendezésére. Köszönöm a NOB-nak a bizalmát" – fogalmazott még köszöntőjében Kulcsár Krisztián.

A nyitónapon Vékássy Bálint MOB-főtitkár és Báthori Zsófia szenior marketingmenedzser a brandépítés jelentőségéről beszélt. A főtitkár kiemelte: „A MOB nincs olyan szerencsés helyzetben brandépítés céljából, mint például Franciaország a kakassal, az Egyesült Királyság az oroszlánnal, vagy Hollandia a narancssárga színnel. Mindez annyit jelent, hogy nekünk keményebben kell dolgoznunk azon, hogy könnyen azonosíthatóvá tegyük magunkat, a Magyar Olimpiai Csapatot, vagy, hogy álmodhassunk egységes magyar szurkolói identitásról."

Jose Manuel Dominguez, az Olympic Channel üzleti menedzsere, kommunikáció-, média- és marketingszakember prezentációjából kiderült, hogy a lausanne-i téli ifjúsági olimpia és a 2020-as tokiói nyári olimpia eseményeinek élő közvetítéseit elérhetővé teszi az Olympic Channel a nemzeti olimpiai bizottságok számára, így várhatóan a MOB weblapján és Facebook-oldalán is lehet majd találkozni az eseményekkel.

Az első napon Dejan Kozlina, a Szerb Olimpiai Bizottság marketingmenedzsere; Vianney Drille, az Olympic Channel kutatója, a NOB kapcsolattartója; Benjamin Gauthier, a NOB reklámintegrációs vezetője és a francia Anne-Cecile Daulay, a Groupe Royer „licensing managere" is előadást tartott.

A VISA a Nemzetközi Olimpiai Bizottság partnere 1986 óta, 33 éve támogatója az olimpiai mozgalomnak. A változásokról, a múlt, jelen, jövő vonatkozásairól, a legmodernebb fizetési módokat is ismertetve az olimpiai ezüstérmes, világbajnok, amerikai evezős Kate Johnson, a VISA globális szponzorációs marketing alelnöke adott tájékoztatást szerdán. Az előadó a Szerb Olimpiai Bizottsággal való kiváló együttműködésről is beszélt.

A Proctor&Gamble képviseletében az amerikai Kathryn Davies, az Olympic Channel munkatársa, a P&G kommunikációs társvezetője és Alex Malouf a P& G arab félszigeti kommunikációs menedzsere a NOB világméretű partneréről beszélt, beavatva a hallgatóságot a brand konyhatitkaiba. A márka reklámjai mindig nagyon emocionálisak, emlékezzünk csak a riói olimpia idején a „Köszi, Anyu!" kisfilmekre. Általában olyan témákat dolgoznak fel, melyek nem hagyják hidegen a társadalmat, fontosságukat nem lehet eléggé hangsúlyozni; ilyen például az óceánok szennyezettsége, vagy a rossz higiénés környezetben élő gyermekek helyzete. Rávilágítottak: ha már népszerűsíteni kell valamit, tehetjük azt úgy is, hogy közben missziót is folytatunk vele, jobbá tesszük a világot.

A panelbeszélgetés témái kiterjedtek a nemzeti olimpiai bizottságok digitális lehetőségeire, az adománygyűjtő projektekre. Ebben olyan szaktekintélyek vettek részt, mint Dejan Kozlina, a Szerb Olimpiai Bizottság marketingmenedzsere, a spanyol Jose Manuel Dominguez, az Olympic Channel üzleti menedzsere, kommunikáció-, média- és marketingszakember, a francia Benjamin Gauthier, a NOB reklámintegrációs vezetője és a szintén francia Anne-Cecile Daulay, a Groupe Royer menedzsere.

A NOB amerikai marketingtréning-menedzsere, Natascha Trittis és a Szlovén Olimpiai Bizottság sportágakért felelős vezetője, Taja Skorc, a tokiói olimpiát népszerűsítő szlovéniai fesztivált mutatta be, emlékeztetve a phjongcshangi téli játékok előtti hasonló eseményre. Az olimpiai fesztivál a csehektől ered. Az ötlet annyira megtetszett a NOB-nak, hogy csináltak belőle egy al-brandet, hasonlóan az olimpia naphoz. A rendezvény lényege, hogy az emberekhez közelebb hozzák az olimpizmust, a sportágakat megismertessék velük. Ezt a rendezvényt mindig a soron következő olimpiához kapcsoltan lehet megrendezni, a játékok előtt, és a NOB által létrehozott guideline megengedi, hogy az aktuális olimpia arculati elemeit is fel lehessen használni. Az egybegyűltek cseh és szlovén példákat láthattak, hallhattak.

A szerdai program a domonyi Lázár Lovasparkban ért véget, ahol a résztvevőket Kulcsár Krisztián MOB-elnök és Vékássy Bálint főtitkár is köszöntötte.

Csütörtökön a francia-svájci Elisabeth Allaman, a NOB reklámintegrációs alelnöke, jogász és marketingszakember, valamint a lengyel Kate Grabska Luberadzka, a NOB nemzeti olimpiai bizottságokért felelős szenior reklámmenedzsere a NOB marketinggel foglalkozó részlegének (IOC Television and Marketing Services) munkáját mutatta be, ismertetve múltjukat, jelenüket és célkitűzéseiket. Beszéltek arról, hogy a közösségi médiafelületek térhódításával hogyan változnak az igények, a NOB kiemelt partnereinek (Olympic Worlwide Partners) elvárásai. Elmondták, a NOB felismerte, hogy a kisebb országoknak nehézséget okozhat ezekkel a támogatókkal a kapcsolat kiépítése, ezért arra törekszenek, hogy segítséget nyújtsanak számukra e téren.

A zárónapon a szeminárium résztvevőitől Natasha Trittis, az esemény háziasszonya búcsúzott, aki – mint mondta – bízik benne, minél többen részt vesznek a következő szemináriumon.

Idén ez volt az első Olympic Marketing Seminars; a NOB még további kettőt tervez 2019-ben: Rómában szeptember 3-5., Párizsban szeptember 24-26. között. A legutóbbi fórumot 2018. szeptember 17-19-e között tartották Madridban.

(MOB)