A sportolók a felkészülési és a versenyidőszakban sok esetben nem tudnak a tanórákon részt venni, fizikai terhelésük megnehezíti a tanulást. A MOB Kettőskarrier-programja amellett, hogy törekszik a köznevelési, szakképzési, felnőttképzési és felsőoktatási intézményekkel „sportolóbarát” tanulási környezet kialakítására, a hiányzó fejlesztési elemeket saját erőből tervezi biztosítani.
Tanulást segítő szolgáltatások
Ez a programelem elsősorban a tanulásmódszertan fejlesztésére irányul, amelynek feladata azoknak a tanulási módszereknek és annak a szemléletmódnak a megtanítása, amelyek bármely tantárgy eredményes tanulásához felhasználhatók, és a sportolók további tanulmányainak sikeres teljesítéséhez is biztos alapot adnak. A tanulásmódszertan ezen felül az olyan tanulási részképességek, készségek, attitűdök fejlesztéséhez is teret biztosít, mint a figyelem, beszéd, olvasás, emlékezés, gondolkodás, önművelés. Ezen programelemben tervezzük az idegennyelvi kompetenciák fejlesztését, szükség esetén tantárgyi korrepetítorok biztosítását és az olimpiai nevelés értékrendjének közvetítését is.
Együttműködés köznevelési, szakképzési, felnőttképzési és felsőoktatási intézményekkel
A programelem iránya, hogy a minél jobb sportteljesítmények elérése érdekében csökkentse az aktív sportolók tudatos, sportkarrieren túlmutató életpálya tervezésének terheit. Cél a sportolók felsőoktatásba való bekerülési esélyeinek növelése, a tanulmányi terhelés optimalizálása. Ennek érdekében a MOB együttműködési megállapodást kezdeményez az érintett köznevelési, szakképzési, felnőttképzési és felsőoktatási intézményekkel, melynek keretében az élsportolók számára teljesíthető terhelést és követelményrendszert alakítunk ki.